کد خبر: ۱۷۷۵۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

سبحانی‌نیا: هیچ‌وقت مذاکرات ‌را نفی ‌نکرده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مساله غرب و آمریکا تنها موضوع هسته‌یی ایران نیست، ابراز داشت: ما هیچ وقت مذاکرات را نفی نکرده‌ایم و همواره سعی داشته‌ایم با آژانس همکاری کنیم.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا درباره رفتار غرب در برخورد دوگانه با ایران گفت: این رفتار غرب مربوط به امروز نیست، مدت طولانی است که غرب رفتار دوگانه در قبال ایران وجود دارد از سویی تشدید تحریم‌ها را پیگیری می‌کند و از طرف دیگر مذاکره با جمهوری اسلامی ایران را لحاظ می‌کند.

وی با بیان اینکه مساله هسته‌یی با کار طولانی مدت و یک مذاکره قابل حل نخواهد بود، اظهار کرد: کوتاه آمدن جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز به این معنا نخواهد بود که غرب کوتاه آمده و حاضر است تمام مسائل را حل و تحریم‌ها را لغو کند زیرا آنها به تدریج برای فشار علیه ایران پیش می‌روند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای و جنبش بیداری اسلامی تاثیرگذار بوده است و حتی این حرکت‌ها در جنبش 99 درصدی وال استریت بی‌تاثیر نبوده که هنوز هم ادامه دارد.

وی افزود: آمریکا و غرب به دنبال این هستند که ایران را بعد از 33 سال به مرحله‌ای برسانند که پرچم سفید بلند کند و از مواضع اصولی که تا امروز داشته کوتاه آید و سپس به کشورهای در حال انقلاب یا انقلاب شده این پیام را اعلام کنند که کجا می‌خواهید حرکت کنید، ایرانی که این همه سال مقاومت کرد در نهایت نتوانست پای حرف خود بماند.

سبحانی‌نیا درباره اینکه آیا مساله آنها تنها بحث هسته‌یی است یا خیر؟ گفت: قطعا مساله آنها بحث هسته‌یی نیست در واقع موضوع هسته‌یی گام اول است اما اگر ما حتی این مساله را حل کنیم، مساله آنها حل نخواهد شد و سپس مباحثی مانند حقوق بشر، دموکراسی و تروریزم را مطرح می‌کنند، مباحثی که خود آنها ناقض آن هستند اما امروز به عنوان چماق علیه کشورهای جهان سوم و ایران استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا،این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد اینکه مذاکرات چقدر راهگشاست؟ اظهار داشت: ما هیچ وقت مذاکرات را نفی نکردیم و جمهوری اسلامی ایران همواره سعی داشته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری داشته باشد و اگر امروز بر روی مساله هسته‌یی تاکید می‌کنیم بدان دلیل است که مقررات کنوانسیون معاهده NPT آن را حق کشورها می‌داند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین