کد خبر: ۱۷۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹

زنان دارای همسر و فرزند معلول در اولویت دورکاری هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ˈمریم مجتهد زادهˈ روز شنبه در چهارمین همایش سراسری روز ملی خانواده در اردوگاه شهید باهنر با توجه به تعطیلی روزهای پنجشنبه در آموزش و پرورش افزود: مقرر شد تا زنان شاغل در روزهای پنجشنبه به صورت دورکار به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به پنج مصوبه در ستاد ملی زن و خانواده اظهار داشت: تشکیل تحکیم تعالی و ایمن سازی خانواده یکی از این مصوبات است که در این رابطه آموزش و پرورش با توجه به مخاطبان بیشتر آن، نقش تعیین کننده ای در این مصوبه خواهد داشت.

مجتهدزاده با اشاره به فعالیت های ستاد ملی زن و خانواده افزود:در این ستاد که با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده، مصوبات این شورا پیگیری می شود.

وی یکی از مهمترین مصوبات این ستاد را افزایش تسهیلات باروری در کشور عنوان کرد و گفت:سقف استفاده از این تسهیلات برای خانواده در گذشته سه فرزند بوده که اکنون این سقف برداشته شده است.

مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده افزود: زنانی که می خواهند نیمه وقت کار کنند می توانند از مرخصی زایمان که به 9 ماه افزایش یافته، بهره مند شوند و بعد از استفاده از مرخصی می توانند به شغل خود بازگردند.

مجتهدزاده همچنین در مورد تسهیلات لازم به زنان دانشجو که تمایل به داشتن فرزند هستند گفت: این دسته از افراد می توانند چهار ترم بیشتر تحصیل کنند و 50 درصد واحدهای خود را غیرحضوری و درهر ترم هشت واحد کمتر انتخاب کنند.

وی ادامه داد: همچنین تسهیل ازدواج برای جوانان با توجه به آموزه های دینی و تقویت بنیان خانواده از راهبردهای اصولی این مرکز است.

به گزارش ایرنا، مشاور رییس جمهوری با اشاره به برنامه هایی که در ستاد ملی زن و خانواده دنبال می شود، گفت: طرح کاهش زمان کاری زنان از 44 به 36 ساعت در هیات دولت در دست بررسی است که جایگزین آن به صورت دورکاری پیگیری می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
همین دیگه ....!!! از ..بیشتر از این نمیشه انتظار داشت...
تا می توانند برای زنان خواب می بینند و زور می گویند و البته همه را در شکلی عوام فریب انجام می دهند تا زنان را کلا از اجتماع حذف کنند و به اهداف خودشان برسند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین