کد خبر: ۱۷۷۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵

زورگیری های دزدان شب پایان یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ۲۹ شهریور امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران به مأموران گفت : شامگاه امروز در پاسداران ـ بوستان هشتم به صورت پیاده در حال تردد بودم که ناگهان ۲ سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت ، با تهدید چاقو اقدام به سرقت اموالم شامل تلفن همراه ، دوربین عکاسی و تجهیزات همراه آن ، مدارک شناسایی و عابربانک کردند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی موتورسیکلت سارقان شدند . با شناسایی دقیق موتورسیکلت و در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این موتورسیکلت به صورت قولنامه ای به چندین نفر واگذار شده که سرانجام آخرین خریدار آن به نام "محمد . الف" ۱۸ ساله شناسایی شد .

با شناسایی "محمد . الف" و بهره گیری از بانک اطلاعات پلیس ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که محمد . الف از مجرمان سابقه دار پایگاه چهارم پلیس آگاهی است که در سال گذشته ، به اتهام سرقت منزل دستگیر شده است .

با شناسایی محمد . الف مالباخته به پایگاه چهارم دعوت شد و بلافاصله تصویر متهم را به عنوان یکی از سرنشینان موتورسیکلت مورد شناسایی قرار گرفت .

با تأیید تصویر "محمد . الف" از سوی مالباخته ، هماهنگی های لازم قضایی انجام و کارآگاهان سحرگاه نهم آبان متهم را در مخفیگاهش واقع در لویزان ـ خیابان فرشادی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

با انتقال متهم به پایگاه چهارم و در حالیکه متهم در لحظه دستگیری منکر هرگونه سرقت شده و خود را بیگناه معرفی کرده بود ، اما پس از مواجهه حضوری با مالباخته به ناچار لب به اعتراف گشود و هویت همدست خود به نام "رضا . ک" ۱۸ ساله را معرفی کرد . با شناسایی هویت دومین متهم پرونده ، بلافاصله محل تردد "رضا . ک" در لویزان ـ شیان مورد شناسایی قرار گرفت و او نیز در همان روز دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد .

با دستگیری متهمان و اعترافات صریح آنها به ارتکاب سرقت های متعدد زورگیری با استفاده از موتورسیکلت ، کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی شکایات مشابه موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که توسط متهمان مورد ، تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته بودند . با تجمیع پرونده های مشابه و شناسایی متهمان از سوی شکات و بررسی شیوه و شگرد سرقت ها مشخص شد که متهمان بیشتر سرقت های خود را پس از غروب آفتاب و غالبا در شرق تهران به ویژه در منطقه لویزان اقدام انجام داده اند .

به گزارش مهر،سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت های متعدد زورگیری و شناسایی آنها از سوی تعدادی از مالباختگان ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
0
از این دزدان زیاده . باید بنویسید زور گیری یک گروه از دزدان شب پایان یافت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
0
0
سلام، اين دزدان را ولشان کنيد دوباره دنبال سرقت مي روند آنهم سرقتهاي بزرگتر پس بهترين کار اينست که همه اينها را که افرادي مفتخور وتنه لش هستند به اردوگاه کار اجباري بفرستيد تاهم در آنجا آبديده وقوي شوند هم کاري بلد شوند که در آينده بدرد زندگيشان بخورد.در ضمن اردوگاه کار اجباري بايد جايي باشد که اسمش تن هر خلاف کاري را به لرزه در آورد واز وحشت موي بدنشان سيخ شود نه هتل زندانهاي 5ستاره اي که الان در کشور موجوداست وبه زندانيان شرور وخلاف کارچلوکباب وجوجه کباب مي دهندوآنها براي يک ماه اقامت مجاني در آنجا سر ودست مي شکنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین