کد خبر: ۱۷۷۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷

یارانه‌های نقدی در برخی از مناطق مازندران در دسترس نیست/ نگرانی مردم از خرابی عابربانک ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به خاطر خرابی عابر بانک‌های مازندران در مرکز استان مازندران، یارانه‌های نقدی مردم در مناطق از مازندران قابل برداشت نیست.

خرابی عابر بانک‌ها در مازندران باعث شد مردم استان مازندران نتوانند یارانه نقدی خود را که از دو شب گذشته به حساب مردم واریز شد، برداشت کنند.

خرابی ای تی ام‌ها در مرکز استان مازندان بیشتر محسوس بود و هر دارنده کارت عابربانک برای انجام امور بانکی مجبور بود که به چندین بانک برای دریافت پول و یا انجام امور بانکی مراجعه کند.

در برخی بانک‌ها نیز با اجرای همه مراحل بانکی، پول قابل برداشت نبود و این نگرانی نیز در بین مردم ایجاد شد که ممکن است پول آنها بدون اینکه به دسشتان برسد از حسابشان کسر شده باشد.

وضعیت عدم پرداخت یارانه در بانک‌های خصوصی استان مازندران نیز به همین شکل است و صف‌های طولانی در کنار ای تی ام‌های بانک در مرکز استان ایجاد شد.

به خاطر خرابی عابر بانک‌ها امکان دریافت موجودی از بانک‌ها نیز فراهم نبود.

عدم خدمات‌دهی به سیستم الکترونیکی بانک‌ها در سطح کارت‌خوان‌ها درون فروشگاه‌ها نیز به همین منوال است و به طور کلی امکان انجام خدمات الکترونیکی در استان مازندران در حال حاضر وجود ندارد.

مشکل پول نداریم/ خرابی خودپردازها پیگیری می‌شود

عدالت کامیاب ناظر پولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در مورد مشکلات خودپردازهای شهرستان ساری که مردم برای دریافت یارانه با مشکل جدی مواجه شدند، تاکید کرد: در حال حاضر در مازندران مشکل پولی وجود ندارد و بسیاری از بانک‌ها با مازاد پولی مواجه هستند.

وی تاکید کرد: مشکل انفورماتیک این مسئله نیز پیگیری و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

کامیاب در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اینکه آیا تاکنون گزارشی در این باره دریافت کردید، بیان داشت: بانک‌ها یک مرکز انفورماتیک دارند که عملکرد دستگاه‌های خودپرداز را کنترل می‌کنند.

وی در پاسخ به فارس که آیا در مازندران کسی هست که نسبت به کنترل‌کننده خودپرداز در بانک‌ها اقدام کند، بیان داشت: این موضوع در تهران و برخی شهرهای بزرگ وجود دارد ولی در شهرستان‌ها، مسئولان بانک‌ها دستگاه‌های خودپرداز را کنترل و نسبت به تکمیل پول اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: از ساعت 4 بعدازظهر به بعد تقریباً خودپردازها و انفورماتیک‌ها کنترل نمی‌شود.

کامیاب خاطرنشان کرد: مدیران بانک‌ها و مسئولان کنترل‌کننده خودپردازها در بانک‌ها در ساعت اداری دستگاه‌ها را قبل از تعطیلی بانک کنترل می‌کنند.

وی یادآور شد: ممکن است دستگاه‌ها بعد از ساعت اداری خراب شده باشند.

این مسئول در مورد خرابی برخی خودپردازها که هنگام ارائه پول دچار مشکل می‌شوند، بیان داشت: این مشکل از بانک نیست، ممکن است در موقع ارائه پول ارتباط بانک عامل با مرکز قطع شده باشد.

دوباره پول به حسابشان اتوماتیک عودت داده می‌شود

کامیاب بیان داشت: برای مشتریانی که موقع دریافت پول از عابر بانک‌ها با قطعی ارتباط مواجه شدند حدود 48 ساعت بعد دوباره پول به حسابشان به صورت اتوماتیک عودت داده می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری به بانک نیست.

ناظر پولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مازندران در پاسخ به سئوال فارس که آیا ممکن است مشکل مخابراتی در عملکرد نامناسب دستگاه‌های خودپرداز دخیل باشد، بیان داشت: شبکه خودپردازهای ما با تهران در ارتباط هست و ممکن است این مشکل برای دستگاه‌های خودپرداز نیز به وجود بیایید.

وی درباره میزان یارانه پرداختی در مازندران گفت: حدود 140 میلیارد تومان یارانه هر دوره است. بر اساس آماری که ما داریم حدود 99 درصد مردم مازندران یارانه‌هایشان را دریافت کردند.

مشکل تامین پول در مازندران وجود ندارد

ناظر پولی بانک جمهوری اسلامی ایران در مازندران در مورد پیک استفاده از خودپردازها در زمان پرداخت یارانه‌ها خاطرنشان کرد: از زمان اعلام برداشت یارانه تا فردای آن روز، پیک استفاده از دستگاه‌های خودپرداز است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مشکل تامین پول در مازندران وجود ندارد.

کامیاب همچنین درباره برخی از خرابی‌های خودپردازهای مرکز مازندران اعلام کرد: دلیل اصلی این خرابی‌ها مراجعه بیش از اندازه و فشار به شبکه بوده است.

وی گفت: وقتی تعداد مراجعه‌کنندگان به این دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند سیستم جواب نمی‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین