کد خبر: ۱۷۷۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۶

انتقاد آیت الله سبحانی از واردات خودروهای لوکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر دوشنبه در دیدار سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید زمانی که متدینین و مومنان قدرت را در دست بگیرند چهار مسئولیت بر عهده آن‌ها خواهد بود که برپایی نماز یکی از آن‌ها است.

وی ادامه داد: توجه به مساکین و محرومین، امربه معروف و نهی از منکر نیز از دیگر مسئولیت‌هایی است که وقتی مومنان قدرت و حکومت را در دست می‌گیرند متوجه آن‌ها می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران وقتی در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید همه مناسب حکومتی از جمله نیروی انتظامی، ارتش و مدیریت بخش‌های اجرایی و فرهنگی به دست مومنان و متدینین رسید که امروز همه وظیفه داریم سفارشات قرآن را در این زمینه به بهترین نحو اجرایی کنیم.

وی ابراز داشت: باید یاد و ذکر خداوند همواره در بین جامعه زنده و جریان داشته باشد چرا که اگر جامعه‌ای از یاد خدا غفلت کند دچار بدبختی خواهد شد، از این رو باید جامعه را از مادیات دور کرد و آن‌ها را هر چه بیشتر به سمت معنویات سوق دهیم.

آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی افزود: جامعه اسلامی نباید به فرهنگ تجمل گرایی عادت کند و امروز دیده می‌شود با وجود مشکلات اقتصادی در کشور به مضوع اقتصاد مقاومتی کمتر توجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تنها به ضروریات زندگی توجه داشت و از ریخت و پاش‌ها و اصراف پرهیز کرد افزود: امروز شاهدیم که مواد و وسایل غیر ضرور همانند وسایل آرایشی بی‌رویه به کشور وارد می‌شود که مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند جلوی واردات غیر ضرور را بگیرند و حمایت از تولید داخل را در دستور کار خود قرار دهند و آن را تقویت کنند.

این مرجع تقلید با انتقاد از واردات خودروهای لوکس در وضیعت کنونی اقتصاد کشور ابراز داشت: شاید چنین وارداتی برای دولت درآمدهایی داشته باشد اما نباید با چنین اقداماتی مردم را به مصرف گرایی و تجمل گرایی کشاند.

به گزارش مهر، وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در نگارش کتاب‌هایی که زیر نظر بسیج می‌شود بای دقت کافی صورت گیرد افزود: در محتوای کتاب‌های باید دقت کرد و نگارش کتابهای باید زیر نظر یک شورای علمی که علما و فضلا در آن حضور دارند باشد تا خدایی نکرده موجب انحراف نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
منم موافقم حتی پراید رو هم کسی سوار نشه!
برگردیم به دوران گاری سواری !اینجوری خوبه ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
مردم پولشون کجا بود که بخوان مصرف گرا بشن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
0
0
سلام ، کاملا" حق با ایشان است و متاسفانه تجمل گرایی و
اسراف ، یکی از پدیده های منکرات در جامعه ما است ، و در این راه رانت خواری بعضی از مسئولین در این منکر اجتماعی ، نقش مهمی داشته است .
از منکرات بزرگ این جامعه ، اختلاس ها ، دزدی از بیت المال ،
خیانت به حق الناس ( رانت خواری ،احتکار ، دلالی به هر شکل ، و به صورت قیمتها را چندبرابر کردن ) ، قاچاق مواد مخدر و مصرف آن ، گران فروشی ، تقلب ، تجمل گرایی ، دروغگویی و............ می باشد .
بر شما مراجع محترم واجب است که با شوراها و مشورت های هفتگی و یا ماهانه و با نفوذ خود در دولت و در بین مردم ،
از این منکرات و معضلات اجتماعی ، مردم و مسئولین را هشدار داده و راهکارهای خیلی مهم و اساسی ، با همکاری
مسئولین و مردم مسئول ، در جامعه پیاده نمایید . ضمن آنکه از موارد امر به معروف و نهی از منکر ، این است که در درجه اول ، از خود ، اطرافیان خود ، مسئولین و مردم ، به طور همزمان شروع کنیم . و ضمنا" وجود سازمان و یا وزارتخانه ای با این اهداف و مبارزه با منکرات ، ضروری به نظر میرسد ، هرچند که باید از بعد از انقلاب ، این نهی از منکرات ، در جامعه ما پیاده میشد ، و اگر این امر عملی میشد ، جلوی خیلی از فرصت طلبی های بین بعضی از مسئولین و مردم ، گرفته میشد . هنوز هم دیر نشده است و به قول معروف ، ماهی را هر موقع از آب بگیرند ، تازه است و این امر مستلزم تلاشهای شبانه روزی ، بعضی از مراجع محترم و متعهد میباشد . انشاءالله .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین