کد خبر: ۱۷۷۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸
معاون مرکز امور زنان خبر داد:

بازبینی نهایی لایحه «تامین امنیت زنان»

تشکیل کمیته ملی «امنیت زنان» در صورت تصویب
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پروین هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اوایل سال جاری لایحه «تامین امنیت زنان» را برای دستگاه‌های مرتبط با این موضوع مانند معاونت پیشگیری قوه قضاییه، سازمان بهزیستی، دادستان تهران، پلیس آگاهی، معاونان دادستان، معاونت تنقیح مجلس و معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال کردیم و بر اساس دیدگاه‌های این نهادها لایحه تامین امنیت زنان اصلاح شده است.

وی اظهار کرد: همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته ملی امنیت زنان به ستاد ملی زن و خانواده تقدیم شده است تا بررسی و تصویب شود.

به گزارش ایسنا، لایحه «تامین امنیت زنان» با اهداف تحکیم و تقویت نظام خانواده و تامین حقوق و امنیت زنان، دو رویکرد اصلی حمایت از زنان قربانی و در معرض خشونت و پیشگیری از خشونت علیه زنان را دنبال می‌کند.

این لایحه در پنج فصل تنظیم شده که به کلیات و مفاهیم، جرایم و مجازات‌ها، آیین دادرسی، تشکیلات و تدابیر حمایتی و پیشگیرانه و سایر مقررات می‌پردازند.

انتهای پیام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
0
0
باید در این لایحه بیاید که اگر اتهام کسی در ضرب و شتم و هر گونه خشونت غیر قانونی ثابت شد و چنانچه قربانی زن باشد باید مجازات قانونی مجرم در مدت زندان یا جزای نقدی، دست کم سه برابر موردی باشد که قربانی مرد باشد. چنین قانونی نسبت واقعی فیزیکی زن و مرد را به حساب می آورد و به زنان احساس امنیت بیشتری میدهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین