کد خبر: ۱۷۸۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران:

زباله روزانه تهران 3 برابر یک زمین فوتبال را اشغال می‌کند

65 درصد زباله پایتخت «تر» است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد فیاض در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دفن زباله باید طی برنامه پنجم توسعه در شهرهای بالای 200 هزار نفر به صفر برسد، اظهار کرد: یکی از روش‌های تحقق این هدف تولید کمپوست از زباله تر است.

وی با بیان اینکه امروز 65 درصد زباله تولیدی در شهر تهران «تر» است، گفت: با استفاده از این ظرفیت می‌توان به حجم بالایی از کمپوست دست یافت و از منافع زباله بهره‌مند شد.

فیاض با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند در دو سال اخیر برای افزایش تولید کمپوست، اظهار کرد: تا پایان سال 91 باید به مرحله تولید روزانه 1500 تن کمپوست برسیم که هم اکنون 90 درصد این برنامه‌ها محقق شده است.

به گفته وی، فضای اشغال شده برای 7000 تن زباله تولیدی روزانه در تهران معادل سه برابر یک زمین فوتبال است که می‌توان بخش عمده این میزان را که شامل زباله «تر» می‌شود به کمپوست تبدیل کرد.

فیاض در ادامه با اشاره به ارتقای کیفیت کمپوست تولیدی در مجتمع دفع و مدیریت پسماند آرادکوه، اظهار کرد: کمپوست از مواد ارگانیک باز تولید می‌شود و فاقد مواد شیمیایی است، اما کمبودهای آن در محصولات جدید جبران می‌شود، تا کارایی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وجود شیشه در کمپوست موجب کاهش کیفیت آن می‌شود، گفت: در حال حاضر کمپوستی که از مجتمع آرادکوه کهریزک وارد می‌شود، فاقد شیشه است.

فیاض با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش تولید کمپوست در سال تولید ملی، اظهار کرد: در گذشته هر یک از بخش‌های فرآیند تولید این محصول به دست یک پیمانکار مجزا بود، اما هم‌اکنون کل فرآیند هوادهی و پردازش توسط یک پیمانکار واحد انجام می‌شود، به این ترتیب سبب افزایش تولید کمپوست تا پایان سال جاری خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین