کد خبر: ۱۷۸۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۵

پورمحمدی: دشمن چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی بعدازظهر پنجشنبه در جمع هزار فعال تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: نظام سلطه بر اقتصاد سررشته دارد و این امر سبب می شود که آنها چوب لای چرخ اقتصاد ما بگذارند اما نظام سلطه باید بداند ظرفیت و توانایی جوانان ایرانی بسیار بالاست و برای مقابله با این تحریم ها آماده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در دولت تصریح کرد: عدم بسترسازی لازم برای سرمایه گذاری، سرمایه گذاری نادرست و نابجا و نبود نگرش صحیح همراه با نگاه جدی به پایه های اقتصادی از آسیب های اقتصادی است و این عوامل نشان می دهد که مقوله سرمایه گذاری در دستور کار دولت قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی یکی از شاخصه های پیشرفت است، افزود: دشمنان نیز هنگامی این کشور را تحریم اقتصادی کردند که دریافتند نقاط قوت و ضعف ما چیست سپس متوجه آسیب پذیر بودن اقتصاد ایران اسلامی شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: ایران اسلامی دارای منابع انسانی و متخصص است و می تواند با وحدت و همدلی گام بلندی را برای مقابله با بحران های اقتصادی و تبدیل کردن تهدیدها به فرصت بر دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد یک مسئله فرامرزی است، گفت: داد و ستد و تبادلات تجاری میان ملل برای توسعه اقتصاد امری اجتناب‌ناپذیر است و نمی تواند با حصار کشیدن به دور محدوده کشور خود شکوفایی اقتصاد را انتظار داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید و اقتصاد هنگامی که به توان جوانان متخصص تکیه نزند آسیب می بیند، گفت: نداشتن مدیریت صحیح مصرف و تکیه نزدن بر استقلال طلبی در زمینه واردات موانع اصلی توسعه کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: با تعامل صنعت و دانشگاه و پرهیز از نگاه تک بُعدی می توان در زمینه تولید داخلی همراه با کیفیت موفق بود اما این تولیدات باید همراه ارزش زیستی، اقتصادی و توسعه رفاهی باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رزمایش پدافند هوایی اظهار کرد: بی تردید این رزمایش نقش انکارناپذیر و تعیین کننده ای در توسعه ثبات و استقرار امنیت دارد و استقرار و امنیت در کشور را برقرار می کند.

وی یادآور شد: امنیت در کشور به معنی آن نیست که این کشور از دید دشمنان و برهم ‌زنندگان امنیت دور مانده زیرا ایران پیش از تمام کشورهای همسایه مورد تاخت و تاز گروهک‌های تروریستی و منافق بوده است.

پورمحمدی با بیان اینکه باید در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی پیرو ولایت فقیه باشیم، ادامه داد: رزمایش پدافند هوایی سبب توسعه نظامی، ایجاد غرور و استقلال‌طلبی برای ملت ایران شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به آثار پژوهشی و غنای علمی در این کشور بیان کرد: ایران اسلامی امروز رشدی چشمگیر در آثار پژوهشی، غنای علمی، توسعه اقتصادی و استقرار امنیت دارد.

وی عنوان کرد: وجود یک میلیون نفر دانش‌آموخته در کشور پیش از انقلاب و ۱۰ میلیون دانش‌آموخته پس از انقلاب در دانشگاه و ۴ میلیون نفر دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع مختلف نشانگر رشد و توسعه ایران اسلامی در عرصه های علمی است.

به گزارش مهر؛ پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عکس‌العمل نامناسب در برابر نظارت و بازرسی برخی ادارات و دستگاه‌ها گفت: با بالا رفتن فرهنگ عمومی و دستگاه‌های نظارت‌پذیر می‌توان عملکرد مطلوبی را داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین