کد خبر: ۱۷۸۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛

ملوان برای صدرنشینی پیکان را کرایه می‌کند

مایلی‌کهن این بار روی نیمکت
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در روزهایی که پیکره فوتبال ایران را کسالت گرفته و ناکامی از پی ناکامی می‌آید، شاهد آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر خواهیم بود، بعد از یک وقفه ۱۶ روزه و در هفته پانزدهم. هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از روز شنبه با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود که در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای آغازین هفته خواهیم داشت.

مس کرمان - فجرشهیدسپاسی شیراز
نارنجی ‍پوشان کرمانی در هفته پانزدهم لیگ برتر پذیرای فجرسپاسی شیراز هستند. فجر و مس کرمان در فصل جاری شرایطی کاملا متفاوت داشته‌اند که باعث شده اولی در رتبه پنجم جدول بایستد و دومی به رتبه دوازدهم جدول اکتفا کند. تیم مس کرمان با انگیزه تداوم روند روبه رشدی که قبل از تعطیلات درپیش گرفته بود به مصاف پدیده لیگ دوازدهم می‌رود، پدیده‌ای که خود برای بالانشین ماندن به هیچ عنوان به باخت در کرمان فکر نمی‌کند. در این بازی دو مربی صاحب سبک فوتبال ایران یعنی محمود یاوری و ابراهیم قاسمپور مقابل هم می‌ایستند که تقابل آنها می‌تواند دیدار فجر و مس را جذاب و تماشایی کند.

راه آهن تهران - صنعت نفت آبادان
رویارویی زردپوشان تهران و آبادان از دیدارهای جذاب هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور خواهد بود. جذاب از آن جهت که هر دو تیم برای پیروزی گام به میدان می‌گذارند، میزبان برای تثبیت جایگاه خود در میانه بالای جدول و میهمان برای فرار از انتهای جدول. روی کاغذ شانس پیروزی شاگردان علی دایی با توجه به جایگاه این تیم در جدول رده بندی و بهره گیری زردپوشان تهران از امتیاز میزبانی بیشتر است اما این دلیل نمی‌شود شاگردان "آلفردو کاسمیرو" خود را از پیش بازنده بدانند، آنها که هفته‌هاست در حسرت پیروزی می‌سوزند.

پیکان تهران - ملوان بندرانزلی
پیکان با هدایت عبدالله ویسی خوب دور گرفته بود اما با چهار شکست و دو تساوی در دیدارهای اخیر پیکان مدل ۹۱ به جاده خاکی زده است. ویسی که با رد استعفایش از سوی مسئولان باشگاه پیکان انگیزه‌ای مضاعف برای هدایت فیروزه‌ای پوشان تهرانی پیدا کرده در این هفته میزبان ملوان است. ملوان برخلاف پیکان در هفته‌های اخیر بهترین نتایج را گرفته و نزدیک‌ترین تعقیب کننده استقلال در صدر جدول است. 

به گزارش مهر؛ ملوانان که با هدایت احمدزاده در چهار بازی گذشته به چهار پیروزی رسیده‌اند در این بازی برای تداوم پیروزی‌های خود به تهران می‌آیند و با انگیزه بازگشت دوباره به صدر جدول چشم به سه امتیاز دیدار مقابل تیم ویسی دارند. باید دید برنده دوئل ویسی و احمدزاده کیست و ملوانان عصر شنبه می‌توانند در ورزشگاه تختی تهران پیکان سواری کنند یا خیر.

آلومینیوم هرمزگان - گهر دورود
بازگشت محمد مایلی کهن به لیگ برتر مهمترین اتفاق این بازی است. او که آخرین بار در فصل دهم لیگ برتر روی نیمکت تیم سایپای البرز نشست از عصر شنبه به عنوان سرمربی تیم گهر به این مسابقات بازمی‌گردد. مایلی کهن از پیش از بازی گهر دورود - استقلال رسمی لرستانی‌ها شد اما در آن بازی روی نیمکت ننشست تا بازگشتش به لیگ تا هفته پانزدهم به تاخیر بیافتد.

برای تیم گهر فصلی تازه از روز شنبه آغاز می‌شود، فصلی که در آن محمد مایلی کهن با نقش منجی ظاهر شده و باید لرستانی‌ها را به ساحل آرامش برساند. او در گام اول در یکی از سخت‌ترین دیدارهایی که با تیم گهر پیش رو دارد به مصاف تیم آلومینیوم هرمزگان می‌رود که به سختکوشی شهره است. تیم میثاقیان که تا به اینجای لیگ تنها یک باخت خانگی داشته است قطعا حریفی سخت برای مایلی کهن و شاگردانش خواهد بود، مگر اینکه آنها با رویه‌ای متفاوت با ۱۳ دیدار گذشته وارد میدان شوند.

- برنامه هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
شنبه - ۲۷/۸/۹۱
* مس کرمان - فجرشهیدسپاسی شیراز، ساعت ۱۵، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
* راه آهن تهران - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه راه‌آهن اکباتان تهران
* پیکان تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی تهران
* آلومینیوم هرمزگان - گهر دورود، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
یکشنبه - ۲۸/۸/۹۱
* داماش گیلان - نفت تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه شهیدعضدی گیلان
* سایپای البرز - صبای قم، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه انقلاب البرز
* سپاهان اصفهان - استقلال تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۶:۴۰، ورزشگاه تختی خوزستان
دوشنبه - ۲۹/۸/۹۱
* پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین