کد خبر: ۱۷۸۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

اظهارات انتخاباتی سید احمد خاتمی در نماز جمعه تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که «مقابله به مثل،‌دستور قرآن است» تصریح کرد: به مقاومت می‌گوییم که این روش درستی است، جواب می‌دهد و تا الان شما روز رژیم صهیونیستی را تبدیل به شام تار کرده‌اید؛ چراکه تل‌آویو تبدیل به شهر اشباح شده و همه به پناهگاه رفته‌اند. پس خدا قوت به فلسطینی‌ها می‌گوییم که رژیم صهیونیستی را به روز سیاه نشاندند و این را در مقاومت ۲۲ روزه ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان نیز مشاهده کرده بودیم.

وی با اشاره به تعبیر درست مجاهد حزب‌الله مبنی بر این‌که «ان اسراییل لاوهن من بیت العنکبوت» و گفت: رژیم استکباری آمریکا از این جنایات حمایت کرده است، اما مجاهد حزب‌الله به درستی می‌گوید که حق آمریکاست که پیوسته مردم ما شعار مرگ بر آمریکا را یک عبادت بدانند.

وی با اشاره به این‌که «سرنوشت انتخابات آمریکا به پایان رسید» گفت:‌ کشورهایی مثل آمریکا و اروپا فریاد جامعه چندصدایی می‌دهند، اما شاهدیم که در آمریکا فقط دو کاندیدا از دو جناح مطرح شد که اسم آن را چند صدایی می‌گذارند، در حالی که باید در کنارش بنویسند جامعه دیکتاتوری حزبی. چون دیکتاتوری بالاتر از این نیست که به جای تنوع در عرصه انتخابات بگویند فقط امکانات مال دو حزب است.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان با اشاره به این‌که «۹۰ میلیون از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات آمریکا شرکت نکردند» تصریح کرد: عدم حضور ۹۰ میلیون در انتخابات آمریکا این پیام را دارد که اکثر آن‌ها که شرکت نکردند از حاکمان خود ناراضی هستند و البته خرج‌های میلیاردها دلاری در این انتخابات در حالی که مردم آمریکا در فقر دست و پا می‌زنند نشان می‌دهد که پیروزی در این رهگذر یعنی پول‌سالاری و نه مردم‌سالاری.

وی اظهار کرد:‌ هم آمریکایی‌ها و هم جهانیان می‌دانند که پشت صحنه مدیریتی آمریکا دو حزب بازیگر نیستند؛ بلکه آن‌ها عروسکی هستند که دیگران کوک‌شان می‌کنند و در واقع پول‌دارهای صهیونیسم معرکه‌گردان هستند که سیاست‌های آن‌ها عوض نمی‌شود و ساده‌انگاری است که کسانی فکر کنند اگر فلان حزب آید چنین و چنان می‌شود چون آن‌ها سروته یک کرباس هستند.

وی تاکید کرد:‌ موضع جمهوری اسلامی ایران همان موضع گذشته است و تغییرناپذیر خواهد بود و این ملت در برابر استکبار تا آخر ایستاده و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.

خاتمی به راه‌اندازی ارتش آزادی توسط دشمنان اسلام در سوریه اشاره کرد و گفت:‌ ارتش آزادی که به عنوان نوکر بی‌اراده استکبار عمل کرده و می‌کند، حرکت‌های جنایت‌باری کرده است و نزدیک زینبیه وارد خانه‌ای شده و اعضای خانواده را کشته و دختر کوچک خانواده را به دار کشیده و اخیرا هم گردن دختر کوچکی را بریده است که سیمای این ارتش ساخته و پرداخته استکبار همان شمر است که ما او را لعنت می‌کنیم. اما تاریخ مصرف آن‌ها تمام شده است و در حالی که در شیخ‌نشین‌ها ائتلاف مخالفان سوریه را شکل می‌دهند، پیشاپیش به آمریکا و دنیای استکبار می‌گوییم که این طرح شما هم شکست خواهد خورد و تنها طرح موفق میدان دادن به مردم سوریه است تا هر رژیمی که خودشان می‌خواهند سر کار آورد و با توجه به شواهد و تحلیل‌ها مردم سوریه به شدت از گروهک‌های تروریستی نفرت دارند و با تمام وجودشان از جنایات آن‌ها ابراز تبری می‌کنند.

وی با بیان این‌که «مراسم باشکوه عزاداری در سراسر کشور شکل گرفته است و این سرمایه ملت بزرگ پیروان اهل بیت(ع) و به خصوص ایران است و هیچ مذهبی دیگری آن را ندارد» گفت: فقط پیروان اهل بیت(ع) و شیعه این نعمت را دارند که به برکت سیدالشهدا(ع) میلیون‌ها انسان جمع شوند و از راه ابی عبدالله بگویند.

وی با تاکید بر این‌که «از عزاداری هیچ، کم نگذارید که از اعظم قربات است» گفت: اگر می‌خواهید به خدا نزدیک شوید در عزاداری‌های امام حسین(ع) شریک شوید.

خطیب نماز جمعه تهران) با بیان این‌که «اخلاص روح عزاداری‌های امام حسین(ع) است» تصریح کرد: رقابت غیرالهی آفت عزاداری‌هاست و باید در این عزاداری‌ها شور حسینی در اوج باشد و سینه‌زنی‌ها و نوحه‌خوانی‌ها به سبک گذشته انجام شود، البته شعور حسینی هم باید مدنظر باشد و از عالمان دینی دعوت شود که از سبک زندگی عاشورایی بگویند و مقام معظم رهبری به تازگی از سبک زندگی دینی صحبت کرده‌اند که می‌تواند سوژه مناسبی برای این ایام باشد.

وی با اشاره به این‌که «عزاداری‌های ما رشد کیفی بسیار خوبی داشته است» خاطرنشان کرد: در گذشته گاهی نگرانی وجود داشت برخی مداحی‌ها مناسب نباشد، اما با همت خود مداحان و مردم این موارد کم شده است، پس باید مراقبت شود این جریان پاک و مقدس رشد لازم را داشته باشند.

وی همچنین به حضور جوانان در عزاداری‌های عاشورایی اشاره کرد و گفت:‌ بانیان، خطبا و مداحانی که نمک مجالس عزاداری اهل بیت(ع) هستند باید احساس مسوولیت کنند که جوانان از این مراسم آگاهی دینی‌شان افزایش پیدا کند و چه خوب بود که در گذشته مداحان ابتدا غزلی اخلاقی می‌خواندند و خوب است این سبک احیاء شود.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر قلبی را همه باید داشته باشند و در عرصه اجرایی کار مسوولین است، پس نباید کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، وارد برخورد عملی شوند و اجازه دهند مسوولان این کار را انجام دهند؛ البته مسوولان هم باید باید حامی ناهی از منکر باشند. اما جوری نباشد که مسوول و قاضی حق را به مرتکب منکر دهد.

وی همچنین با تاکید بر این‌که «امر به معروف و نهی از منکر زبانی وظیفه همه است» توضیح داد: نهی از منکر باید در لحن نرم و دوستانه در عرصه‌های مختلف اتفاق افتد که یکی از موارد آن مساله حجاب است و مورد دیگر پول‌های زیرمیزی است که حتی یک مورد آن نیز در شان نظام نیست.

به گزارش ایسنا، وی همچنین به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج به جد از هدایای خداوند به این ملت است و تفکر بسیجی یعنی آمادگی برای دفاع از دین و ارزش‌ها که با این تفسیر پیامبران و امامان و شهیدان بدر، احد و کربلا در خط مقدم بسیجی‌ها هستند، البته نهاد بسیج هم در خدمت این عزیزان است.

خاتمی با اشاره به این‌که «به فضای انتخاباتی نزدیک می‌شویم» گفت:‌خطیب نماز جمعه نمی‌تواند از این مساله مهم سطحی عبور کند و ما در انتخابات چه در ادوار گذشته و چه در این دوره آن‌چه برای‌مان اهمیت دارد حضور باشکوه انتخاباتی است که نظام را تاکنون بیمه کرده، می‌کند و خواهد کرد.

وی با بیان این‌که «باید فضا برای تمام کسانی که داخل نظام فعالیت می‌کنند باز باشد» توضیح داد: کسانی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باید زمینه فعالیت‌شان فراهم شود اما به این معنا نیست که ساختارشکنان و فتنه‌گران که در سال ۸۸ طلایی‌ترین فرصت نظام را سوزاندند و چراغ سبز به بیگانه نشان دادند با این تصور که مردم ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور را فراموش کرده‌اند به صورت طلبکارانه وارد میدان شوند بدون این‌که کمترین عذرخواهی از ملت داشته باشند و با کمال پرروی بگویند که ارزشی‌ها باید عذرخواهی کنند در حالی که آن‌ها چراغ سبز به آمریکا و انگلیس نشان دادند.

وی افزود: فقط یک کلمه می‌گویم و به فضل خدا پای همه چیز ایستاده‌ام چون آدمی که اینجا این‌طور حرف می‌زند منتظر است فردا روزنامه‌های آن‌چنانی فحش‌ها بارش کنند و شبکه‌های ماهواره‌ای مورد هجمه قرارش دهند اما کسی که از جان گذشته و آماده شهادت است این‌ها برایش مهم نیست. پس می‌گویم حضور سلایق گوناگون آری ولی حضور فتنه‌گران و کودتاچیان مخملی هرگز.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد:‌تنها یک راه باقی مانده است و آن عذرخواهی صریح از پیشگاه ملت و امام امت مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

وی هم‌چنین از دست‌اندرکاران رزمایش ولایت ۴ که در ۸۵۰ هزار کیلومتر در شمال شرق و جنوب شرق کشور انجام شد، تشکر کرد و گفت:‌ این عزیزان با توانمندی‌شان نشان دادند به فضل خدا توانایی دارند که کمترین تجاوز دشمن را با کوبنده‌ترین جواب‌ها پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا، خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با بیان این‌که «از وعده‌های خداوند این است که ملتی که در صراط مستقیم استقامت ورزد پیروز است»، گفت: مبنای استقامت خداباوری ،‌معادباوری و استقامت در راه نشر دین است.

وی با بیان این‌که «قران کریم می‌گوید اساسی‌ترین حوزه استقامت، حوزه استقامت در نشر دین و مسیر گسترش ارزش‌های دینی است» گفت:‌ خط مقدم استقامت انبیاء بوده‌اند و به این دلیل الگو شدند که در راه هدایت به امر الهی از کوره در نمی‌رفتند و مقاومت می‌کردند و در مقابل جنگ نرم و سخت دشمنان می‌ایستادند؛ گرچه با تهمت‌ها و افتراهای بسیار روبرو می‌شدند صبوری می‌کردند.

وی با بیان این‌که «وعده خداوند است که امت صبور پیروز است» گفت: اگرچه دشمنان چند صباحی جولان دهند و دست و پا زنند، اما این وضع باقی نخواهد ماند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که «جلوه صبوری، حسین فاطمه(س) است» گفت: گریه کردن در اعزای حسین(ع) افتخار است و برای حسین فاطمه(س) بلند گریه کردن فضیلت است.

به گزارش ایسنا وی در بخشی از خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران نیز ضمن همدردی با سیل‌زدگان مازندران گفت: سیل خانه‌های زیادی را ویران کرده و می‌طلبد که مردم آن سامان و جاهای دیگر کمک کنند تا تخفیفی در آلام مصیبت‌دیدگان باشد و تدبیری شود که در این عرصه کم‌تر آسیب ببینیم؛ چراکه باید از ساخت‌وساز بی‌رویه در ساحل رودخانه‌ها جلوگیری شود و رودخانه‌های لایروبی شود تا کمتر شاهد این حوادث باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
karim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
0
0
از آدم متملق وابوموسی اشعری صفت مردم بی زارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
0
0
به نام خدا ، قسمتی از سخنرانی های مقام رهبری :
من خواهش مى‌كنم كه الفاظ اين اشعار و سرودها را از كلمات مبالغه‌آميز خالى كنيد. هم شأن شما اين است كه در اين راه‌ها پيشقدم باشيد و هم حقيقت قضيه اين است. بنده افتخارم به اين است كه بتوانم خدمتگزار شما و مردم باشم. «سَروَر» فقط خداى متعال است و به امر او و در پيروى و عبوديّت او بندگان صالحِ برجسته و معصومين عليهم‌السّلام‌اند. ما بندگانى ناقص، نارسا و ضعيف هستيم. بزرگ‌ترين هنر ما اين است كه بتوانيم در لابه‌لاى همه‌ی ضعف‌هايى كه داريم، كارى انجام دهيم كه ان‌شاءاللَّه طبق وظيفه باشد. اين كلمات مبالغه‌آميز را حذف كنيد. بنده، وقتى اين كلمات را مى‌شنوم، حقيقتاً متأذّى مى‌شوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
0
0
سلام ، خیلی خوب است ، که با صداقت و بدون الفاظی که در
ذهنیت مردم نمی گنجد ، حرف زده و اظهار نظرهایمان ، منطبق بر
حقایق جامعه و در جهت احقاق عدالت ، مساوات ، برابری و حق گویی باشد . انشاءالله .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین