کد خبر: ۱۷۸۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۹

سوچی: ناآرامی‌های میانمار تراژدی وحشتناک بین‌المللی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آنگ‌ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار در سفر به هند گفت: من خواستار برقراری آرامش در منطقه بحران‌زده روهینجا هستند و می‌خواهم که سریعا حمام خون به راه افتاده متوقف شود.

بیش از صد هزار تن از مردم از ماه ژوئن در منطقه راخین بی‌خانمان شده‌اند و ده‌ها تن دیگر نیز کشته و هزاران خانه به آتش کشیده شده است.

رهبر دموکراسی‌خواه میانمار در گفت‌وگو با شبکه NDTV گفت: نباید فراموش کرد که ناآرامی‌ها از سوی دو طرف ادامه پیدا کرده است و به همین دلیل است که از هر دو طرف درخواست دارم تا آرامش را به منطقه بازگردانند و برای برقراری سازش با یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: موارد بسیار زیادی از ورود مهاجران غیرقانونی از بنگلادش به میانمار وجود دارد و این روند همچنان ادامه دارد. ما باید به این امر خاتمه دهیم چرا که مشکل‌ساز است.

سوچی افزود: بنگلادش اعلام کرده است که تمام این مردم از میانمار آمده‌اند و میانمار نیز متعاقبا اعلام کرده است که این افراد از خاک بنگلادش وارد میانمار شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار از سوی گروه‌های حقوق بشر شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است چرا که از زمان شروع خشونت‌های قومی در این کشور سکوت اختیار کرده است.

سوچی همچنین تصریح کرد: این یک تراژدی وحشتناک بین‌المللی است و به همین دلیل است که من می‌گویم دولت باید سیاست‌هایی را برای قوانین شهروندی تدوین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین