کد خبر: ۱۷۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶

نرخ بلیت پروازهای خارجی ۲ برابر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نرخ بلیت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به دو برابر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بر این اساس از صبح روز چهارشنبه نرخ جدید بلیت پروازهای خارجی در سایت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ثبت رسیده است.

در این‌ باره مسئولان برخی آژانس‌های فروش بلیت هواپیما گفتند که از بامداد چهارشنبه نرخ بلیت هواپیما در پروازهای خارجی دو برابر قیمت گذشته در سیستم‌ها ثبت شده است.

به گفته مدیران آژانس‌های هواپیمایی، پیش ازاین نرخ ارز تخصیص‌یافته به پروازهای خارجی براساس دلار ۱۲۲۶ تومان محاسبه می‌شده است اما با بخش‌نامه‌ای که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده، از چهارشنبه نرخ بلیت پروازهای خارجی بر اساس هر دلار ۲۴۹۲ تومان محاسبه می‌شود.

با دو برابر شدن نرخ ارز تخصیص‌یافته به بلیت‌ پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی نیز نرخ بلیت خود را دو برابر افزایش داده‌اند.

با این حال، این افزایش نرخ بلیت تا صد درصد تنها به شرکت‌های هواپیمایی داخلی محدود نمی‌شود زیرا شرکت‌های خارجی نیز به دنبال افزایش نرخ بلیت پروازهای خود هستند که از طریق دفاتر نمایندگی آن‌ها در ایران فروخته می‌شود.

نماینده دفتر ایران شرکت هواپیمایی لوفتانزا که شرکت آلمانی است، در حاشیه نمایشگاه برند گردشگری گفت: این شرکت نیز از این پس نرخ بلیت خود را با توجه به نرخ ارز اعلام شده که نزدیک به نرخ ارز مبادله‌ای است، محاسبه کرده و بنابراین این شرکت از ۲۵ آبان ماه بلیت خود را تا دو برابر نسبت به قیمت قبل به فروش می‌رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
0
0
مشکل در اینجا است که این نرخ ها فقط به این ترتیب محاسبه می شود که چون به عنوان مثال نرخ بلیط رفت و برگشت چارتر استانبول تهران حدود ۳۵۰ دلار است و با قیمت آزاد آن هم از نرخی که شرکت های داخلی آن را می فروشند گران تر است
قبلا هم البته اینطور بود و قیمت بلیط های خارجی هم اگر از خارج ایران و با ارز آزاد یا حتی کارت های اعتباری خریده شوند از نرخی که در داخل به فروش می رسند بیشتر است
علت هم این است که نمایندگی لوفتانزا به عنوان مثال در داخل ایران به فلان آقا داده شده که بلیط را از لوفتانزا به قیمت اصلی آن و کمی کمتر می خرد و او است که برای فروش بلیط در داخل ایران نرخ تعیین می کند نه شرکت هواپیمایی لوفتانزا
در مورد بقیه هم همینطور است یعنی عده ای هستند که توانسته اند نمایندگی ها را از خارج بگیرند و همان ها نرخ تعیین می کنند ولی اگر کسی امکان خرید بلیط از خارج یا اینترنت را داشته باشد حتی با دلار آزاد و بازار سیاه هم از قیمتی که آزانس ها و نمایندگی ها در ایران می فروشند بسیار بسیار ارزان تر است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین