کد خبر: ۱۷۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲

توصیه به خریداران خودرو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سامانه ۱۲۴ اولین مرجع رسمی اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات در کشور است که توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان‌وتولید‌کنندگان احداث شده است. این سامانه بعد از ادغام دو وزارتخانه صنعت‌ومعدن و بازرگانی بیشتر مورد توجه مصرف‌کنندگان کالاهای داخلی قرار گرفت.


روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: سامانه یاد شده بعد از افزایش قیمت خودرو در اردیبهشت سال‌جاری، به توصیه سازمان حمایت، مرجعی برای خرید مصرف‌کنندگان خودرو قرار گرفت. براین اساس هر چند سامانه یاد شده قیمت‌های مصوب کمیته خودرو را بر سایت مذکور قرار می‌دهد؛ اما در مرحله دوم از افزایش قیمت‌ها، سامانه ۱۲۴ کمی دیر عمل کرد؛ به طوری که بعد از اعلام رسانه‌ای صعود قیمت‌ها در شرکت‌های تولیدی و همچنین درج قیمت‌های جدید در نمایندگی‌ها، سازمان حمایت اقدام به انتشار قیمت‌های جدید در سامانه ۱۲۴ کرد.


این در شرایطی است که هم‌اکنون خرید خودرو از نمایندگی‌ها به دلیل افت تولید بسیار سخت و دشوار شده و کمتر نمایندگی را می‌توان پیدا کرد که خودروی مورد نظر مصرف‌کننده را در مدت زمانی کوتاه تامین کند.


با این وجود روز گذشته خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان انجام داده که در این مصاحبه تقوی از خریداران خودرو خواسته که برای اطمینان لازم قبل از خرید خودرو حتما سری به سامانه ۱۲۴ بزنند.


سیدجواد تقوی همچنین تاکید کرده که هم‌اکنون با توجه به نوسانات نرخ ارز، برخی از بازار خودرو سوءاستفاده می‌کنند که بر این اساس از مردم تقاضا می‌شود که تخلفات این بازار را به مراکز دریافت شکایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهند.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت‌هایی که بر روی این سایت به ثبت رسیده است، با احتساب تمامی هزینه‌ها همچون مالیات بر ارزش افزوده، بیمه و سایر هزینه‌هایی است که پیش‌بینی شده است؛ بنابراین فروشندگان نمی‌توانند بالاتر از این قیمت‌ها را به مشتری تحمیل کنند.


آنچه در مصاحبه تقوی مورد توجه قرار می‌گیرد، تاکید وی بر خرید از بازار خودرو است این درحالی است که هم‌اکنون قیمت مصوب در سامانه ۱۲۴ که قیمت نمایندگی شرکت‌های خودروساز در آن درج شده با قیمت‌های بازار به‌طور تقریبی حدود ۳۰ درصد فاصله دارد و به دلیل عرضه کم و تقاضای بالا، بسیاری از مصرف‌کنندگان مجبورند خودروی خود را از بازار تهیه کنند؛ بنابراین سامانه ۱۲۴ برای اکثر خریداران خودرو در شرایط فعلی کارآیی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین