کد خبر: ۱۷۸۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۸

پاسخ صدر به احمدی مقدم درباره بدحجابی در مراکز درمانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در رابطه با وضعیت حجاب در مراکز درمانی و اظهارات احمدی مقدم، گفت: همه باید قوانین را رعایت کنند و این طور نیست که ما نسبت به وضعیت فرهنگی مراکز درمانی بی توجه باشیم. اما معتقدیم که نگاه امنیتی و انتظامی به مسائل فرهنگی، مشکل را حل نمی کند.


به گزارش مهر، دکتر سیدشهاب الدین صدر روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص اظهارات سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی که عنوان داشته بود وضعیت حجاب در برخی از بیمارستانها مطلوب نیست، عنوان داشت: سازمان نظام پزشکی در جریان تذکر به این بیمارستانها نیست و حتما دوستان نیروی انتظامی مصلحت دیده اند که ما را در جریان قرار ندهند.


وی با تاکید بر هماهنگی سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت بیمارستانهای دولتی و خصوصی کشور، افزود: به نظر می رسد به مسائل فرهنگی باید در جایگاه دیگری توجه کرد.


صدر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد مسائل فرهنگی کشور، گفت: همه باید قوانین را رعایت کنند و این طور نیست که ما نسبت به وضعیت فرهنگی مراکز درمانی بی توجه باشیم. اما معتقدیم که نگاه امنیتی و انتظامی به مسائل فرهنگی، مشکل را حل نمی کند. همانطور که در سطح اجتماع نیز شاهد این قبیل برخوردها هستیم.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه پرداختن به لباس و پوشش مردان و زنان باید در دستگاهی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال شود، تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات نسبت به مراکز درمانی کم لطفی می شود.


زیرا افرادی که در این بیمارستانها حضور دارند، نمونه ای از احاد جامعه هستند. به طوریکه اکثریت پرسنل و کادر درمانی بیمارستانهای خصوصی، از مراکز دولتی می آیند و همان پوششی را که آنجا دارند، در بخش خصوصی هم دارند.


صدر با عنوان این مطلب که اکثریت قاطع مردم نظام و رهبری را قبول دارند، افزود: ممکن است شکل و شمایل برخی از افراد به نوعی باشد که برای ما قابل قبول نباشد اما این به مفهوم مقابله نیست.


وی با اشاره به حضور جامعه پزشکی در همه عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب و جنگ، اظهارداشت: بعد از انتخابات سال ۸۸ ، یکی از بخشهایی که بدون توجه به جریانات سیاسی، بسیار خوب به مردم خدمت ارائه داد، همین پزشکان بودند. جامعه پزشکی وارد عرصه سیاسی نشد.


صدر تاکید کرد: بنابراین، حساسیت هایی که برخی نشان می دهند با این مشکلاتی که داریم، به مصلحت کشور نیست. مسائل و موضوعاتی از قبیل حجاب، باید در مراجع تصمیم گیری فرهنگی کشور بررسی و با آنها برخورد شود.


این اظهارات در حالی عنوان شد که سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور هفته گذشته نسبت به وضعیت حجاب پرسنل و کادر درمانی در برخی از بیمارستانهای کشور انتقاد کرد و گفته بود که ۶۰ بیمارستان تذکر گرفته اند و ۲۰ بیمارستان نیز وضعیت خوبی در این زمینه ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
0
0
آقا جان چرا ذهنتون رو درگیر مسایل پیش پا افتاده ی مراکز درمانی از قبیل زیر میزی پزشکان و هزینه کلان عمل جراحی و کمبود و گرانی دارو و میدان ناصر خسرو و ... میکنید باید مساله مهم رنگ لباس پرستاران بررسی بشه که د اره مملکت رو نابود میکنه.
مصباح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
0
0
جالب است سردار عوض اینکه هم وغم خودرا برای نظارت بر عوامل خود کنند با طرح چنین مسائلی سعی درانحراف افکار عمومی از مشکلات حوزه مدریت خود را دارد والا اگر چنین نبود می بایستی به خاطر موضوع مرحوم ستار بهشتی استعفا می داد؟! به نظر سرداز جان ونفس یک انسان مهم است یا روسری یک پرستار بالا وپائین بودن!!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
0
0
با سلام
چرا به موضوع برخورد با اراذل و اوباش رسیدگی نمیشود. البته باید به قسمت تغییر قانون ملاحظه گردد. با این وضع ضعیف قانون که اگر هر کسی در مواجهه با زورگیران و دزدان از خود دفاع کند و اسیبی به دزد و سارق بزند مجرم است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اخه اینم شد قانون - اینم شد عدالت ؟؟؟؟؟؟؟
از طرفی هم حدود شرعی را کامل اجرا نمیکنند اگر دست سارق و زورگیر قطع شود عبرتی برای همه خواهد بود.
شما را به خدا این موضوع را پیگیری کنید. همه شما و ما خانواده داریم و در این کشور هر روز ممکن است با اتفاقی مواجهه شویم پس بهتر است که قوانین از مردم بیگناه حمایت کند و نه دزدان
در خروجی سایت خبر آنلاین فیلم زورگیری در خیابان انهم روز روشن واقعا همه را شوکه کرده است .
اگر قوانین ما ردست بود مردم به کمک میرفتند اما وقتی هرکسی که برای رضای خدا هم بخواهد کاری کند سارق میتواند یه خاطر اسیب از او شکایت کند .
اینم شد قانون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهشا لطفا کاری کنید که قوه قضاییه بیشتر به این موضوع رسیدگی و تغییراتی در قانون ایجاد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
0
0
یکی میره دکتر، میگه همه جایب دنم درد میکنه، هرجا انگشت میزام درد میگیره.
بهتره ما دید خودمون رو هم نسبت به جامعه اصلاح کنیم، اونوقت میبینیم در جامعه ما رعایت شئونات اسلامی هم کم نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین