کد خبر: ۱۷۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۴ - ۱۵:۱۵

پیروزی بزرگ سینمای ملی در رقابت تابستانی سینما

آفتاب‌‌نیوز : فیلم‌های مجردها (اصغر هاشمی)، شاخه گلی برای عروس (قدرت‌الله صلح میرزایی)، جایی برای زندگی (محمد بزرگ‌نیا) و شارلاتان (آرش معیریان) که در فصل بهار در اکران بودند، همچنان در آغاز فصل تابستان بر پرده سینماها جای داشتند. 

فیلم «مجردها» در اوایل تیر ماه به کار خود پایان داد و پس از ‌٩١ روز نمایش، توانست ‌٣.650.000.000 ریال بفروشد. در کنار آن فیلم شاخه گلی برای عروس توانست پس از ‌٨٩ روز نمایش به فروش ‌٣.401.572.500 دست پیدا کند.

همچنین فیلم جایی برای زندگی که از بازیگرانی چون عزت‌الله انتظامی، هدیه تهرانی و هانیه توسلی بهره می‌برد، نتوانست فروش قابل توجهی داشته باشد و پس از ‌٤٤ روز نمایش توانست با مبلغ ‌٨٨٠.000.000 ریال به نمایش خود خاتمه بدهد.


 در کنارفیلمهای در حال اکران ، شارلاتان در اواخر فصل بهار با در اختیار داشتن ‌٢٥ سالن بر پرده سینماها جای گرفت و موفق شد پس از ‌٧٢ روز نمایش به فروش قابل توجه ‌٤.114.309.000 دست پیدا کند.
 
بر اساس همین گزارش، دو فیلم دیگر نیز در اوایل تابستان همچنان در اکران سینماها بودند. فیلم زن زیادی ساخته (تهمینه میلانی) و بازنده به کارگردانی قاسم جعفری به ترتیب با در اختیار داشتن ‌١٥ و ‌٨ سالن به نمایش خوددر سینماها ادامه می‌دادند.

 فیلم زن زیادی توانست پس از ‌٦٥ روز نمایش به فروش ‌٣.014.500.000 دست پیدا کند و بازنده نیز پس از گذشت ‌٩٣ روز نمایش ‌٢.309.005.000 ریال فروخت.

اولین ساخته سینمایی علی رفیعی هم بر پرده سینما جای گرفت، «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» در تاریخ ‌٢٥ مرداد ماه اکران شد و پس از ‌٦١ روز نمایش، توانست ‌١.380.851.000 ریال بفروشد که برای فیلمی که مخاطب خاص خودش را دارد، این فروش امیدوار کننده بوده است. پس از آن فیلم «رستگاری در ‌٨/٢٠ دقیقه» ساخته سیروس الوند در ‌٢٢ تیر ماه و با در اختیار داشتن ‌١٤ سالن سینما به اکران درآمد و پس ازگذشت ‌٤٢ روز نمایش به فروش ‌١.277.789.500 دست پیدا کرد. 

در ادامه اکران فیلم‌های سینمایی، آخرین ساخته رضا میرکریمی جان دوباره‌ای به سینما بخشید. «خیلی دور، خیلی نزدیک» در ‌٦ مرداد ماه فقط با در اختیار داشتن ‌٨ سالن سینما اکران شد و تا تاریخ ‌٢٦ شهریور ماه با فروش ‌١.643.327.000 همچنان برپرده سینماها جای دارد.

فیلم سینمایی «به من نگاه کن» که ساخته شهرام اسدی است، در ‌١٢ مرداد ماه به همراه «سالاد فصل»به کارگردانی فریدون جیرانی به نمایش عمومی گذاشته شد. فیلم «به من نگاه کن» با ‌١٤ روز نمایش خود در سینماها با استقبال خوبی روبرو نشد و با فروش ‌٧٣.549.000 خود در اکران متوقف شد. «سالاد فصل» نیز با بهره‌گیری از هنرمندانی نظیر خسرو شکیبایی، لیلا حاتمی، محمدرضا شریفی‌نیا و مهناز افشار، توانسته است تا تاریخ ‌٢٦ شهریور ماه به فروش ‌١.842.784.500 دست پیدا کند.

 در اواسط تابستان، آخرین ساخته مجید مجیدی با در اختیار داشتن ‌١٤ سالن نمایش کار خود را آغاز نمود. سابقه مثبت مجیدی در مقام کارگردان و حضور پرویز پرستویی و رویا تیموریان در این فیلم باعث شده است که بید مجنون پس از ‌٣٩ روز نمایش، همچنان مخاطب خودش را حفظ کند و بتواند تا ‌٢٦ شهریور ماه به فروش قابل قبول ‌٢.619.659.500 دست پیدا کند.

اولین تجربه رامبد جوان در مقام کارگردانی در ‌٢٦ مرداد ماه بر پرده سینماها جای گرفت. اسپاگتی در ‌٨ دقیقه» که سبک جدیدی از طنز را به نمایش می‌گذارد، با ‌١٠ سالن کار خود را آغاز نمود و پس از ‌٣٢ روز نمایش تا ‌٢٦ شهریور ماه به فروش ‌١.712.269.500 دست پیدا کرده است. فصل تابستان در ادامه برنامه اکران فیلم‌های سینمایی خود در دوم شهریور ماه فیلم «نوک برج» ساخته کیومرث پوراحمد را به نمایش گذاشت. «نوک برج» با در اختیار داشتن ‌١٥ سالن و پس از ‌٢٥ روز نمایش توانست مبلغ ‌١.643.673.500 فروش داشته باشد. فیلم «گیلانه» هم که ساخته مشترک رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهابی است، در اواخر تابستان (‌٢٣ شهریور ماه) بر پرده سینماها جای گرفت و با توجه به ‌١٦ سالنی که به خود اختصاص داده است، پس از ‌٤ روز اکران توانسته است ‌١٤١.848.000 بفروشد.

همچنین در آخرین روزهای تابستان فیلم دیگری با نام «پشت پرده مه» ساخته پرویز شیخ طادی به اکران عمومی درآمد. این فیلم در ‌٢٩ شهریور ماه در ‌٥ سالن اکران شد. بر اساس همین گزارش، در فصل تابستان ‌٥ فیلم خارجی نیز به اکران درآمد. این فیلم‌ها که هر کدام یک سالن سینما را در اختیار داشتند، عبارتند بودند از: «هوانورد» که با ‌١٣٢ روز نمایش ‌٣٥٥.477.000 ریال، «پرخور» با ‌١٠ روز نمایش ‌٨.865.000 ، «بیگانه» پس از ‌٥١ روز نمایش ‌٤٠.658.000 ، «کاپیتان اسکای» پس از ‌١٢ روز نمایش ‌٣٠.660.000 و فیلم «روز نهم» که پس از ‌١٦ روز نمایش مبلغ ‌١.185.000 این آمار فروش را بدست آوردند.

با توجه به آمار بدست آمده، پرفروش‌ترین فیلم دوره «شارلاتان» ساخته آرش معیریان بوده است. «به من نگاه کن» با کارگردانی شهرام اسدی که پس از ‌٢ سال به نمایش درآمد کم فروش ترین فیلم این دوره بوده است، «خیلی دور، خیلی نزدیک» ساخته تحسین‌برانگیز رضا میرکریمی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و داوران بوده و جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را در جشن خانه سینما از آن خود کرد. همچنین «بازنده» ساخته قاسم جعفری فیلمی بوده که به دلیل بدهی صاحبان ‌٣ سینما به تهیه کنندگان فیلم بیشترین روز نمایش را در سینماها به خود اختصاص داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین