کد خبر: ۱۷۸۶۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۷

کشف یک تن مواد مخدر در استان مرکزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ ایرج کاکاوند بعد از ظهر امروز در همایش آشنایی با طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در اراک اظهار داشت: در هفت ماهه گذشته بیش از یک هزار و ۱۱۸ کیلو انواع مواد مخدر در استان از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده که این میزان شامل ۷۶۴ کیلوگرم تریاک، ۳۰ کیلوگرم هروئین، بیش از ۱۷۰ کیلوگرم حشیش و مابقی مواد صنعتی است.

وی تصریح کرد: کشف مواد مخدر در سال جاری در مقایسه با سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که این مواد با اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده از لوث مواد مخدر و در ایست و بازرسی‌ها کشف شده است.

کاکاوند با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه مبارزه در حوزه‌های توزیع، تولید، پخش و دستگیری را برعهده دارد، خاطر نشان ساخت: موضوع مواد مخدر یک موضوع چند وجهی است که همه ارکان اساسی جامعه را درگیر خود ساخته و همه باید دست در دست هم کمک کنیم تا این بلای خانمانسوز ریشه‌کن شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه هروئین، تریاک، حشیش و مواد صنعتی بیشترین مواد مخدر کشف شده از بین انواع مواد مخدر را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: مبارزه با پدیده مواد مخدر نیازمند یک عزم عمومی است و شهروندان باید در این امر مهم یاری‌گر مسئولان باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: گسترش مواد مخدر صنعتی در بین جوانان بیش از مواد مخدر سنتی خطرناک است که می‌طلبد هوشیاری و آگاهی خانواده‌ها را در این زمینه افزایش داد.

ناصر شیخی افزود: اشاعه مواد مخدر در بین جوانان یکی از ترفندهای دشمنان برای به نابودی کشاندن ایران اسلامی است که ضروری است همه افراد جامعه برای مبارزه با این پدیدهشوم و خانمانسوز بسیج شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان مواد مخدر صنعتی ارزان قیمت تولید و به آسانی در اختیار جوانان قرار می‌دهند، اظهار داشت، مواد مخدر به عنوان یکی از مواردی است که استکبار جهانی برای آن برنامه‌ریزی کرده تا بنیان و اساس خانواده‌های ایرانی را مورد تهاجم و نابودی قرار دهد .

به گزارش فارس،وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه کارگری در راستای مبارزه با معضل مواد مخدر در استان اظهار داشت: از آنجا که استان مرکزی استانی صنعتی بوده و قشر بزرگی از جمعیت این استان را کارگران تشکیل می‌دهند، تشکیل این کارگروه می‌تواند تاثیرات ارزشمندی در راستای کاهش میزان ابتلا به این پدیده داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین