کد خبر: ۱۷۸۷۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸

سارکوزی به دادگاه احضار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه از سوی یک قاضی در "بوردو" برای پاسخ دادن به پاره‌ای از اتهامات در خصوص دریافت پول از لیلیان بتانکورت، ثروتمندترین زن فرانسوی در جریان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۷ میلادی احضار شده است.


سارکوزی، رهبر سابق حزب اتحاد برای جنبش مردمی (UMP) و رئیس جمهوری سابق فرانسه همواره این اتهامات را انکار کرده است اما روزنامه فیگارو می‌نویسد، سارکوزی روز پنج‌شنبه هفته جاری قرار است در دادگاه حاضر شود و مورد بازجویی قرار گیرد.


وی مصونیت قضایی خود را پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه سال جاری در برابر فرانسوا اولاند سوسیالیست از دست داده است.


این گزارش زمانی منتشر شد که حزب اتحاد برای جنبش مردمی روز یکشنبه در انتخابات رهبر جدید خود ناکام ماند.


به گزارش ایسنا، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه سابق فرانسه و یکی از اعضای موسس حزب UMP در یک دهه قبل با اشاره به این نکته که وضعیت حزب هم‌اکنون در حالت هشدار است، افزود: آنچه که اتفاق افتاده بدتر از آن چیزی است که من پیش‌بینی می‌کردم. تمام موجودیت حزب امروز در خطر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
اقاایان بزرگان آزادی یعنی این که اگر رییس جمهورت خطای کرد دادگاهیش کنی . نه اینکه میخواهیم رییس جمهورمان را با ادب و احترام به مجلس ببریم چند تا سوال ازش بپرسیم .اینقدر حامیان ایشان این مسئله را بزرگ کردند . که نعوذ بالله انگار ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین