کد خبر: ۱۷۸۷۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵

سرقت چند صد میلیونی در پوشش مامور!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای باندی که در پوشش مامور اقدام به سرقت چند صدمیلیونی از خانه ای در سعادت آباد کرده بودند،دستگیر شدند.

به گزارش مهر، ششم شهریور امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به مأمور گفت: چهار نفر در پوشش مأمور ابتدا وارد منزلم واقع در سعادت آباد شده و پس از بستن دست و پای من اقدام به سرقت چند صد میلیون تومانی وجوه نقد ، طلا و جواهرات ، فرش های ابریشمی ، خودرو سواری هیوندا آزرا و دیگر اموال با ارزش داخل منزل وی کرده و از محل متواری شدند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت تحت پوشش مأمور" و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به همراه عوامل تشخیص هویت برای بررسی صحنه جرم به منزل مالباخته مراجعه و در زمان بررسی صحنه سرقت موفق به کشف یک قطعه برگه اخطاریه دستگاه قضایی شدند که در بررسی فنی انجام شده از سوی عوامل تشخیص هویت مشخص شد که سارقان اقدام با دستکاری برگه اخطاریه اقدام به جعل آن کرده اند .

با انجام بررسی های فنی انجام شده در تشخیص هویت پلیس آگاهی ، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی اطلاعات واقعی برگه اخطاریه شدند . برگه متعلق به احضار فردی به نام "علیرضا . گ" و در رابطه با موضوع طلاق وی از همسرش بود.

شناسایی مجرمان سابقه دار

با شناسایی "علیرضا . گ" ۳۷ ساله و در بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار کارآگاهان متوجه شدندعلیرضا از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت منزل است که سال گذشته پس از دوران محکومیت خود از زندان آزاد شده است .

در ادامه تحقیقات ، کاراگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بررسی سوابق متهم دریافتند که برادران علیرضا به اسامی "سعید . گ" ۳۱ ساله و "حمیدرضا . گ" ۳۶ ساله نیز از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت منزل هستند که سعید پس از طی ۱۰ سال دوران محکومیت خود ، به تازگی و در حدود یک ماه پیش از وقوع سرقت ، از زندان آزاد شده است .

با توجه به شناسایی علیرضا و برادرانش به عنوان مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت منزل ، تصاویر این سه برادر از بانک اطلاعات پلیس استخراج و از مالباخته برای شناسایی آنها دعوت انجام گرفت که پس از حضور مالباخته در اداره پنجم ، هر سه برادر را مورد شناسایی قرار داد و با نشان دادن تصویر سعید به عنوان یکی از سارقان ، در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت : "این شخص همان کسی است که در روز سرقت لباس پلیس به تن کرده بود ".

شناسایی خواهر متهمان به عنوان همدست

با شناسایی هویت سه برادر به عنوان سه نفر از چهار سارق منزل ، مالباخته با اطلاع از هویت سارقان در اظهارات جدیدی به کارآگاهان گفت : هویت متهمان مشابه هویت مستخدمه ای به نام ندا است که تا روز قبل از سرقت در خانه من مشغول به کار بود.

مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : "خانم جوانی به هویت ندا . گ که از طریق یکی از شرکت های خدماتی به من معرفی شده بود ، مدتی به عنوان مستخدمه در منزلم تردد داشت و یک روز قبل از سرقت ، طی تماس تلفنی از من مقداری وجه نقد به عنوان قرض مطالبه نمود و پس از سرقت نیز به بهانه ازدواج و مخالفت همسرش با ادامه کار وی در خارج از منزل، دیگر مراجعه ای به منزل من نکرد .

با توجه به اظهارات جدید مالباخته ، کارآگاهان با بهره گیری از سیستم جامع پلیس اطلاع پیدا کردند که "ندا" یکی از خواهران سه برادر متهم تحت تعقیب اداره پنجم است که با توجه به شیوه و شگرد سارقان در مراجعه به در منزل مالباخته و داشتن اطلاعات دقیق در خصوص هویت اعضای خانواده مالباخته و ... ، اطمینان پیدا کردند که اطلاعات دقیق در خصوص وضعیت مالی ، هویت اعضای خانواده و همچنین مسافرت خانواده مالباخته به شمال کشور از طریق وی در اختیار برادرانش قرار داده شده است .

دستگیری ندا

با شناسایی هویت ندا به عنوان خواهر علیرضا ، سعید و حمیدرضا کارآگاهان در مراجعه به آدرس اعلامی از سوی ندا به شرکت خدماتی اطلاع پیدا کردند که آدرس اعلامی متعلق به اشخاص دیگری است که ارتباطی با "ندا . گ" ندارند . لذا در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان اداره پنجم پس از شناسایی محل سکونت وی در منطقه خاوران ـ خیابان نباتی شده ششم آبان موفق به دستگیری ندا . گ ۲۸ ساله شدند .

ندا در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در زمان اشتغال به کار در منزل مالباخته با برادرانم به اسامی علیرضا ، حمیدرضا و سعید در خصوص وضعیت اقتصادی و اجتماعی وی صحبت کرده ام و حتی یک بار نیز علیرضا با خودرو پژو پارس مشکی رنگ خود مرا به در منزل ایشان رسانده است . پس از سرقت از منزل مالباخته، برادرانم محل های سکونت خود را تغییر داده اند و در حال حاضر هیچ اطلاعی از محل جدید آنها در اختیار ندارم .

دستگیری دو تن از سه برادر متواری

در ادامه رسیدگی به این پرونده و در حالیکه خواهر متهمان مدعی عدم اطلاع از مخفیگاه برادرانش بود ، کاراگاهان اداره پنجم با انجام تحقیقات گسترده پلیسی اطلاع پیدا کردند که علیرضا و حمیدرضا در وارمین حضور داشته اند. بلافاصله با توجه به احتمال انتقال مخفیگاه متهمان به منطقه پوئینک ، کارآگاهان اداره پنجم با مراجعه به منطقه پوئینک و انجام تحقیقات پلیسی نامحسوس در این منطقه موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در دو واحد آپارتمانی در شهرک گلشهر پوئینک شدند که بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی انجام ، با تشکیل دو تیم عملیاتی در اقدامی غافلگیرانه و هماهنگ ، ضمن اطمینان از حضور هر دو متهم در مخفیگاه و بستن کلیه راه های فرار آنها ، ۱۷ ابان اقدام به دستگیری علیرضا و حمیدرضا کرده و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد ۶ تخته فرش ابریشمی متعلق به مالباخته نیز به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال کشف شد .

اعترافات متهمان

با انتقال متهمان به اداره پنجم و آغاز تحقیقات ، هر دو متهم به سرقت از منزل مالباخته اعتراف و در اظهارات اولیه عنوان داشتند که با توجه به فعالیت خواهرشان در منزل مالباخته و اطلاعات دقیق وی از وضعیت منزل و رفت و آمد مالباخته و اعضای خانواده اش ، نقشه سرقت از منزل مالباخته را با همکاری ندا طراحی و با اطمینان از حضور مالباخته و عدم حضور خانواده اش در منزل ، به اتفاق یکی از دوستان خود به هویت "حسین . ش" و در حالیکه سعید لباس فرم پلیس بر تن کرده بود ، به در منزل مالباخته مراجعه و با معرفی خود به عنوان مأمور وارد منزل شده و با تهدید و ارعاب مالباخته اقدام به سرقت کرده و پس از بستن دست و پای وی نهایتا با سرقت خودرو هیوندا آزرا متواری شده اند .

متهمان در ادامه اعترافات خود و در خصوص شیوه و شگرد سرقت و استفاده از عنوان مأمور نیز به کارآگاهان اظهار داشتند که در طول حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان با یکی از سارقان سابقه دار طایفه فیوج به هویت "لطیف" که در حال حاضر و از ۷ سال پیش تاکنون در زندان به سر می برد ، آشنا شده و این شیوه و شگرد سرقت تحت پوشش مأمور را از وی فرا گرفته اند .

با توجه به اعترافات متهمان مبنی بر همدستی "ندا" در طراحی و اجرای سرقت و تحویل مبلغ ۳۰ ملیون تومان وجه نقد و یک دستگاه لپ تاپ متعلق به مالباخته به وی بابت حق السهم مشارکت در سرقت ، کاراگاهان اداره پنجم با اخذ دستور قضایی به بازرسی خانه ندا در منطقه خاوران پرداخته که در این رابطه لپ تاپ مسروقه و مبلغ ۲۵ میلیون تومان از وجوه نقد مسروقه از منزل وی کشف شد . ندا در ادامه اعترافات خود بیان داشت که مابقی وجه مسروقه را بابت ودیعه مسکن تحویل صاحبخانه داده است .

دستگیری حسین

با شناسایی هویت چهارمین عضو گروه سارقان ، کارآگاهان اداره پنجم با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از اعترافات متهمان اقدام به شناسایی مخفیگاه حسین . ش در منطقه فردیس کرج کرده و ۱۹ آبان موفق به دستگیری وی در مخفیگاهش شدند.

متهم در اظهارات خود با اعتراف صریح به مشارکت در سرقت ، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : پس از سرقت ، خودرو را در شهر کرج رها کرده و چند سکه قدیمی و مقداری از جواهرات مسروقه را در کرج به فروش رسانده ام .

دستگیری آخرین عضو گروه

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده میدانی موفق به شناسایی مخفیگاه سعید . گ در ورامین ـ موسی آباد شده و در عملیاتی غافلگیرانه او را نیز دستگیر کردند .

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعترافات متهمان پرونده در خصوص نگهداری تعدادی از جواهرات مسروقه در منزل مادرشان ، کارآگاهان اداره پنجم با اخذ دستور قضایی به منزل مادر متهمان رفته و در بازرسی از این محل موفق به کشف تعدادی از اموال مسروقه از جمله دو قاب ساعت طلای مسروقه شدند که متهمان در طول تحقیقات اولیه تلاش داشتند تا با ارائه دروغ و معرفی افراد دیگری به عنوان خریداران اموال مسروقه ، مانع از کشف این اموال شوند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین