کد خبر: ۱۷۸۷۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۵

طولانی‌ترین واژه در زبان انگلیسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همشهری آنلاین نوشت: بلند‌ترین کلمه انگلیسی که تا به حال شنیده‌اید چند حرف داشته است؟ مطمئنا به اندازی‌ای نبوده که برای خواندن آن سه ساعت و نیم زمان صرف کنید!

به گزارش یاهو، عده‌ای واژه Supercalifragilisticexpialidocious که برگرفته از فیلم "مری‌پاپینز" است را طولانی‌ترین واژه در زبان انگلیسی می‌دانند اگرچه هیچ معنی خاصی نداشته و شاید تنها یادآور خاطرات کودکی آنها باشد. اما در حقیقت این واژه ۳۴ حرفی طولانی ترین واژه‌ای نیست که در انگلیسی وجود دارد.

طولانی‌ترین واژه در زبان انگلیسی نام علمی پروتئینی در بدن انسان است که تیتین (Titin) نام داشته و خود از ساختاری بسیار طولانی برخوردار است. نام علمی این پروتئین بلند‌ترین واژه‌ای است که می‌تواند در زبان انگلیسی یافت و اثبات این موضوع نیز فیلمی است که چند روز گذشته توسط مردی بر روی یوتیوب قرار داده شد.

این مرد برای ادای این واژه ۱۸۹ هزار و ۸۱۹ حرفی، در حدود سه ساعت و نیم درحال خواندن بود. این اولین باری نیست که فردی تلاش کرده این واژه طولانی را بخواند، اما این فیلم ویدیویی تنها شاهدی است که از تلاش برای خوانده شدن آن در دست است.

این فیلم ویدیویی بیش از ۳۸ هزار بار بر روی یوتیوب به نمایش درآمده است که البته بعید به نظر می‌رسد تمامی این ۳۸ هزار نفر تمامی این فیلم سه ساعت و نیمه را در نهایت صبوری تا انتها تماشا کرده باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
Jack
|
Canada
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
پس این لغت چی؟

Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis

که یک نوع بیماری شش است.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
من بلدم بودم :)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین