کد خبر: ۱۷۸۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷

دست‌نوشته مارکز در حراج خریداری نداشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نسخه اصل داستانی که توسط گابریل گارسیا مارکز تایپ شده، روز ۲۱ نوامبر(۱ آذر) در حراجی «کریستی» لندن به معرض فروش گذاشته شد، اما هیچ‌کس حاضر نشد ۸۰ هزار دلار بابت آن پرداخت کند.

این داستان «هیچ دزدی در این شهر نیست» نام دارد که رمان‌نویس بزرگ کلمبیایی در حاشیه‌ی آن با مداد، خودکار و قلم آبی، اصلاحات و یادداشت‌هایی را به نگارش درآورده است.

پیش از این حراجی گفته می‌شد که داستان تایپ‌شده‌ی نویسنده برنده‌ی نوبل ادبیات، اطلاعات بسیاری را درباره‌ی روش نویسندگی و سبک خاص او در داستان‌نویسی افشا کند.

در حراجی شب گذشته «کریستی» ۱۶۳ اثر به فروش گذاشته شده بود که یکی از نخستین نسخه‌های کتاب «هابیت» نوشته‌ی «جی. آر. آر. تالکین» نویسنده‌ی انگلیسی از آن جمله بود.

به گزارش کلمبیا ریپورتز، نامه‌ای که «سیمون بولیوار» به «الکساندر ون هامبولت» نوشته بود نیز در کریستی لندن چکش حراج خورد و به قیمت ۱۴ هزار و ۸۹۷ دلار به فروش رسید.

«هیچ دزدی در این شهر نیست» یکی از آثار مجموعه داستان کوتاهی است که مانند دیگر آثار مارکز در یک شهر کوچک کلمبیایی روایت می‌شود. پیش‌بینی می‌شد اثر مارکز بین ۸۰ هزار تا ۱۲۷ هزار دلار ارزش داشته باشد.

گابو این داستان را در سال ۱۹۶۲ یعنی پنج سال پیش از خلق شاهکار ادبی‌اش «۱۰۰ سال تنهایی» به نگارش درآورده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین