کد خبر: ۱۷۸۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷

۱۰ گل‌ جنجالی تاریخ فوتبال جهان+تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چهاردهم نوامبر ۲۰۱۲: بی‌ تردید آن روز ابراهیموویچ مرد برتر میدان بود. اما گلی که او با ضربه دیدنی و برگردان خود به تیم انگلستان زد، او را شایسته تاج کشور سوئد نمود. ابراهیموویچ با این ضربه دیدنی برای چهارمین بار دروازه انگلستان را فرو ریخت. استیون جرارد، حریف انگلیسی‌اش پس از دیدن این گل گفت: "این بهترین گلی بود که من دیده‌ام."




سریع‌تر از عکاسان
بیست و چهارم اوت ۱۹۶۳: هنوز یک دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که تیمو کونیستکا در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان برای تیم‌ خود، یعنی بورسیا دورتموند گل زد. دروازه وردر برمن چنان سریع فروریخته بود که هیچ عکاسی عملا نتوانست تصویر این لحظه را به ثبت رساند.



بحث ابدی تاریخ فوتبال 

سی‌ام ژوئیه ۱۹۶۶: استادیوم ویمبلی، جف هورست مهاجم تیم ملی انگلستان در وقت اضافه نتیجه را ۳ بر ۲ به سود این کشور تغییر داد و با پیروزی بر تیم ملی فوتبال آلمان به مقام قهرمانی جهان رسید. اما آیا واقعا این گل به ثمر رسیده بود؟ پاسخ خط نگهدار روسی به این سئوال مثبت بود. پاسخ بسیاری از تماشگران این مسابقه اما منفی. این گل حتی ده‌ها سال بعد از آن نیز موضوع بحث داغ فوتبال‌دوستان جهان است.


گلی با برچسب انحصاری کلاوس فیشر
شانزدهم نوامبر ۱۹۷۷: کلاوس فیشر در دیدار بین آلمان و سوئیس موفق شد با ضربه‌ای برگردان دروازه حریف را فرو ریزد. گلی که وی در دیدارهای مختلف بارها تکرار کرد. زیبایی این گل‌ها و دقت آن‌ها به گونه‌ای بود که شهرتی جهانی برای وی به همراه داشت. وی در مجموع ۴۵ دیدار ملی ۳۲ گل به ثمر رساند.


دست خدا به همراهت!
بیست و دوم ژوئن ۱۹۸۶: دیگو مارادونا موفق شد با ضربه دست تیم ملی فوتبال انگلستان را در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داده و حذف کند. گلی که شاید یکصد و چهارده هزار تماشاچی حاضر در استادیوم دیدند، اما داور ندید. خود مارادونا در پایان دیدار به خبرنگاران گفته بود که این گل، نتیجه همراهی دست خدا با سر مارادونا بوده است.


گلی که اصلا گل نبود!
بیست و سوم آوریل ۱۹۹۴: توماس هلمر مدافع تیم بایرن مونیخ در دیدار با تیم نورنبرگ موفق شد توپ را از کنار گل جمع کند. اما داور این ضربه را گل به حساب آورد. البته این گل، که در اصل گل نبود، بعدها رسما مردود به شمار آمد.


یک گل طلایی
سی‌ام ژوئن ۱۹۹۶: در دیدار نهایی جام قهرمانی اروپا اولیور بیرهوف با یک چرخش زیبا در وقت اضافه بازی موفق شد تیم ملی فوتبال آلمان را در برابر تیم ملی چک به پیروزی رسانده و عنوان قهرمانی اروپا را برای سومین بار نصیب آلمان کند. علت این موفقیت همان گل طلایی بود. قاعده‌ای که بعدها از دور خارج شد. طبق این قاعده هر تیمی که در وقت اضافه به گلی دست می‌‌یافت، به عنوان پیروز معرفی می‌شد.


تنها پس از ۱۶ ثانیه!
بیست و هشتم مه ۱۹۹۷: دیدار فینال چمپینزلیگ در مونیخ. فوتبالیست بیست ساله بورسیا دورتموند تنها ۱۶ ثانیه پس از ورود به زمین موفق شد از فاصله ۲۵ متری دروازه یوونتوس تورین را فروریزد. این بازی با نتیجه ۳ بر ۱ به سود دورتموند خاتمه یافت.


گل قوسی زیدان!
پانزدهم مه ۲۰۰۲: فینال چمپینزلیگ. دیدار بین دو تیم رآل مادرید و بایر لورکوزن با نتیجه یک بر یک کماکان ادامه داشت و سرنوشت آن ناروشن بود. در چنین لحظه‌ای از بازی، چهره صاحبنام فوتبال جهان، زین‌الدین زیدان با یک توپ قوسی زیبا نتیجه بازی را به ۲ بر ۱ به سود مادرید تغییر می‌دهد.


ریزش بدهنگام دروازه مادرید!
یکم آوریل ۱۹۹۸: آنگاه که دروازه تیمی پیش از شروع بازی فرو بریزد، حتم باید کرد که چیزی نامیزان بوده. در دیدار دو تیم بورسیا دورتموند و رآل مادرید که در چارچوب دیدارهای چمپینزلیگ برگزار می‌شد، دروازه مادرید فروریخت. مشکل اینجا بود که هنوز توپ به گردش نیافتاده بود که دروازه فرو ریخت. علت آن بود که تماشاچیان کم حوصله حصار پشت دروازه را کشیده بودند. این ماجرا بعدها به "ریزش دروازه مادرید" شهرت یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین