کد خبر: ۱۷۸۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۲

فهمیه راستکار درگذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این دوبلور پیشکسوت و بازیگر تئاتر و سینمای ایران، ساعاتی پیش در خانه‌اش در تهران درگذشت.

راستکار از چندی پیش به بیماری آلزایمر مبتلا بود و پس از ۸۰ سال زندگی، امروز همسرش نجف دریابندری - مترجم - و دیگر عزیزان و دوستدارانش را ترک کرد و به دیار دیگر رفت. 

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر او از ساعت ۹ فردا از مقابل منزلش (تهران، خیابان ولی عصر -عج-، بعد از تقاطع بزرگراه نیایش، خیابان نهم)، به مقصد گورستان بی‌بی سکینه برگزار خواهد شد.

فهیمه راستکار متولد تهران بود و فعالیت سینمایی را از نیمه‌ی دهه‌ی ۳۰ با فعالیت در حوزه‌ی دوبله و تئاتر آغاز کرد. او در سال ۵۲ در فیلم مغول‌های پرویز کیمیاوی به ایفای نقش پرداخت اما فعالیت سینمایی او از سال ۵۹ با بازی در فیلم‌هایی چون: گیس بریده، پابرهنه در بهشت، ستاره‌ها ۳: ستاره بود، رازها، دختری به‌نام تندر، روانی، زن شرقی، الو!الو! من جوجوام، مرغ و همسایه، عشق و مرگ، جهیزیه‌ای برای رباب، محموله، ترنج، شیر سنگی، خط پایان و آقای هیروگلیف شکل گرفت. او در تالیف کتاب مستطاب آشپزی هم با همسرش همکاری داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
0
0
سلام :
در شبهای عزیزی ، به دیار باقی شتافتند . خداوند بیامرزتشان و
روحش شاد .
ماهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
0
فاتحه الصلوات
برديا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
0
سلام
واقعا انسان فرهيخته و شريفي بودند .و در دوبله ايران به حق يكي از ستارگان بودند .افسوس كه در ٥سال أخير به دليل آلزايمر در انزوا بودند.أيشان جز صداهاي ماندگاري بودند كه ديگر جايگزيني ندارند.
روحش شاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین