کد خبر: ۱۷۸۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱

8 شکارچی در آبادان دستگیر شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  ˈسید احمد موسوی آزادˈروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد شکارچی غیر در مناطق دشتی تالاب شادگان، محورهای جاده آبادان ، شادگان و آبادان ، اهواز در عملیات های ویژه گشت و کنترل این اداره شناسایی و دستگیر شدند.

وی از کشف و تخریب ۳۷ کوخه بازگیری درعملیات ویژه گشت و کنترل خبر داد و اظهار داشت: یک رشته تور بازگیری نیز در این عملیات جمع آوری و ضبط شد.

موسوی رهاسازی ۲۹ بهله پرنده شکاری از نوع سنقر سفید ، تالابی و گندمزار به طبیعت منطقه را از دیگر فعالیتهای ماموران حفاظت محیط زیست آبادان عنوان کرد و افزود: ۹۵ قطعه کبوتر از نوع قمری از متخلفین کشف شد.

وی افزود: با شروع فصل بازگیری که معمولا هر ساله از مهرماه تا آذرماه انجام می شود تعدادی از شکارچیان غیر مجاز محلی با شیوه ای سنتی اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری نظیر بالابان، بحری ، شاهین می کنند به شکلی که درون زمین مخفیگاهی به نام کوخه حفر کرده و سقف آن را می پوشانند ، شکارچیان درون این حفره کمین کرده و با استفاده از تور و ادوات غیر مجاز اقدام به زنده گیری این پرندگان می کنند.

وی اظهار داشت: مامورین اداره حفاظت محیط زیست آبادان با این پدیده مبارزه کرده و تمام تلاش خود را برای حفاظت از محیط زیست شهرستان به کار می گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
1
سلام ، همین چند وقت پیش ، پدری به همراه فرزندش برای شکار می رود و به طور اشتباهی ، فرزندش را با تفنگ می زند . و این نشانه ظلم و بیدادی است که در شکارچیان ، شکار و طبیعتوجود دارد و موج منفی آن به خود و خانواده شکارچی ،
می خورد .
حیوانات هم مثل ما انسانها ، جزو مخلوقات خداوند هستند و خدا به انسان عقل داده که مواظب همنوعان خود ، حیوانات و محیط زیست هم باشیم . شکار وقتی جایز است که محتاج به لقمه نانی باشیم و مجبور به این مسئله بشویم .
در دین ما ، از زبان پیامبر بزرگ و ائمه اطهار (ع) ، نسبت به مهربانی با حیوانات خیلی سفارش شده است و یکی از
لقبهای امام رضا (ع) ، ضامن آهو می باشد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین