کد خبر: ۱۷۸۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳

صعود ۱۹ تیم به مرحله بعد لیگ اروپا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رقابت‌های لیگ اروپا دیشب با انجام ۲۴ بازی در گروه‌های دوازده گانه پیگیری شد.

در گروه A، آنژی ماخاچ کالای روسیه با درخشش ساموئل اتوئو دو بر صفر اودینزه را شکست داد و صعود خود را از این گروه قطعی کرد. در دیگر بازی این گروه لیورپول و یانگ بویز به تساوی دو بر دو رضایت دادند تا سرنوشت دومین تیم صعود کننده به هفته‌ آخر کشیده شود.

در گروه B، اتلتیکو مادرید با یک گل از سد هاپوئل گذشت و صعود خود را از این گروه قطعی کرد. ویکتوریا پلژن چک هم در خانه آکادمیکا به تساوی یک بر یک رسید و با ۱۰ امتیاز به همراه تیم اسپانیایی صعود خود را از این گروه جشن گرفت.

در گروه C، فنرباغچه ترکیه در زمین مارسی به پیروزی ارزشمند یک بر صفر رسید تا با ۱۳ امتیاز و به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کند. مونشن‌گلادباخ هم با دو گل لیماسول را از پیش‌رو برداشت. دو تیم آلمانی و فرانسوی این گروه همچنان برای صعود شانس دارند.

در گروه D، بوردو و نیوکاسل صعود خود را به مرحله بعد قطعی کردند. بوردو با نتیجه‌ دو بر یک میزبانش بروژ بلژیک را شکست داد و نیوکاسل هم با وجود تساوی یک بر یک برابر ماریتیموی پرتغال به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرد.

در گروه E، استوا بخارست رومانی که صدرنشین بود، در خانه متحمل شکست سختی برابر اشتوتگارت شد و پنج بر یک بازی را واگذار کرد. کپنهاگن دانمارک هم در زمین مولد نروژ به پیروزی دو بر یک رسید تا به غیر از "مولد" سایر تیم‌های این گروه شانس صعود داشته باشند.

در گروه F، دنیپروی اوکراین در هلند دست به کار بزرگی زد و دو بر یک آیندهوون را شکست داد تا به عنوان تیم نخست صعود خود را قطعی کند. استکهلم سوئد هم در خانه دو بر یک به ناپولی باخت تا تیم ایتالیایی هم از این گروه صعود کرده باشد.

در گروه G، گنک بلژیک با پیروزی خارج از خانه یک بر صفر برابر ویدئوتون مجارستان به مرحله بعد صعود کرد. بازل سوئیس هم سه بر صفر اسپورتینگ لیبسون را شکست داد. دو تیم مجارستانی و سوئیسی در روز آخر باید برای صعود تلاش کنند.

در گروه H، رابین کازان روسیه یک شگفتی دیگر خلق کرد و در خانه با سه گل اینتر را در هم کوبید تا صعود خود را از این گروه قطعی کرده باشد. علیرضا حقیقی،‌ بازیکن ایرانی رابین کازان در این دیدار در فهرست ۱۸ نفره تیمش هم حضور نداشت. در دیگر بازی این گروه نفتچی آذربایجان برابر پارتیزان بلگراد یک بر یک متوقف شد. رابین کازان و اینتر از این گروه صعود کردند.

در گروه I، بازی دو تیم اسپارتاپراگ و لیون یک بر یک مساوی شد، دیگر دیدار این گروه را قرار بود تیم‌های اتلتیک بیلبائو و نماینده رژیم صهونیستی برگزار کنند که این بازی لغو شد. در این گروه لیون و اسپارتاپراگ صعود خود را قطعی کرده‌اند.

در گروه J، لاتزیوی ایتالیا و تاتنهام به تساوی بدون گل رسیدند. پاناتینایکوس یونان هم در خانه با یک گل ماریبور را شکست داد. لاتزیو صعود خود را از این گروه قطعی کرده است.

در گروه K، متالیست اوکراین با پیروزی دو بر صفر برابر بایر لورکوزن به مرحله بعد صعود کرد. دو تیم حذف شده روزنبرگ نروژ و راپید وین اتریش هم دیدارشان با پیروزی ۳ بر ۲ تیم نروژی همراه بود.

به گزارش ایسنا، در گروه L، هانوفر که از پیش صعود خود را قطعی کرده بود، در خانه برابر توئنته هلند بدون گل متوقف شد و لوانته هم سه بر یک هلسینگبورگ را شکست داد تا به همراه تیم آلمانی به مرحله بعد صعود کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین