کد خبر: ۱۷۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵

چهره ناشناخته گابریل گارسیا مارکز را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کتاب جدید درواقع بزرگداشت کارنامه روزنامه‌نگاری غول ادبیات آمریکای لاتین است که ابتدا در مکزیک و سپس در کلمبیا منتشر می‌شود. این کتاب مجموعه‌ای از بهترین گزارش‌ها، مقالات و ستون‌نویسی‌های او در روزنامه‌های مختلف و همچنین یک زندگینامه مفصل و عکس‌هایی کمتر دیده شده از مارکز است.

این کتاب ۵۱۲ صفحه‌ای را بنیاد روزنامه‌نگاری «نیو ایبروامریکن» تدوین کرده است، این بنیاد قصد دارد فعالیت‌های روزنامه‌نگاری چهره‌های شاخص تمامی کشورهایی را که زمانی جزئی از امپراتوری اسپانیا بودند، گردآوری کند.

این بنیاد کتاب را اثری معرفی کرد که «چهره کمتر شناخته شده گابریل گارسیا مارکز به عنوان یک روزنامه‌نگار و صاحب‌نظر» را بررسی و معرفی می‌کند.

کتاب از نظر تاریخی و آموزشی بسیار ارزشمند است و به خوانندگان فرصت می‌دهد خیلی سریع و آسان به نوشته‌های برتر دوران روزنامه‌نگاری مارکز دسترسی پیدا کنند. به گفته بنیاد «نیو ایبروامریکن» نوشته‌های روزنامه‌نگاری مارکز با بهترین رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او برابری می‌کنند.

مقالات مارکز که به او لقب «گابو» داده‌اند همیشه پویا، پرشور، و گاه جنجالی بودند. این مقالات البته فقط محدود به موضوعات سیاسی نمی‌شدند.

به گزارش خبرآنلاین؛ «گابو روزنامه‌نگار» ابتدا در مکزیک در تاریخ ۲۷ نوامبر ساعت ۱۹ بعدازظهر به وقت محلی در جریان نمایشگاه کتاب گوادالاخارا رونمایی و بعد در تاریخ ۱۰ دسامبر، همزمان با ۳۰ سالگی اعطای جایزه نوبل ادبیات به مارکز در کتاب‌فروشی‌های کلمبیا عرضه می‌شود. کتاب سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به انگلیسی و دیگر زبان‌های دنیا منتشر خواهد شد.

کتاب همچنین شامل یک گفت‌و‌گوی مفصل و طولانی با مرسده، همسر مارکز است.

گابریل گارسیا مارکز که بر اثر سرطان ضعیف شده از سال ۲۰۰۴ و انتشار «خاطره دلبرکان غمگین من» دیگر دست به نوشتن نزده است. این درحالی است که چندی پیش اعلام شد مارکز دچار زوال عقل شده اما این خبر با انتشار عکس‌هایی، به سرعت از سوی خانواده مارکز تکذیب شد.

معروف‌ترین اثر مارکز «صد سال تنهایی» است که داستان زندگی پرفرازونشیب خانواده‌ای در شهر خیالی ماکوندو را در قرن نوزدهم و بیستم روایت می‌کند، این رمان به ۳۵ زبان ترجمه شده و بیش از ۳۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

«عشق سال‌های وبا»، «پاییز پدرسالار»، «هزارتوی ژنرال» و «گزارش یک مرگ» از دیگر آثار مارکز هستند.

کلمبیا ریپورتز / ۲۳ نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
۵۷۲۴۱
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
0
0
با سلام
محتوی متن با عنوان آن همخوانی ندارد. خوهشا تیتر ناصحیح درج نفرمایید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین