کد خبر: ۱۷۹۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹

فعالیت تعاونی ۷۰۰میلیاردی نفتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر با بیان اینکه در سیاست های اصل ۴۴ بندی وجود دارد که انعطاف پذیری در تشکیل تعاونی ها و شیوه جذب سرمایه در حوزه تعاون را مورد تاکید قرار داده است، گفت: برای تحقق این موضوع ایجاد تعاونی های نسل جدید در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها تعاونی های سهامی عام، فراگیر ملی، دانش بنیان و توسعه و عمران شهرستانی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: تعاونی ها به دنبال اثرگذاری بیشتر در جریان اقتصاد و جذب سرمایه ها هستند. جذب اعضاء و اقداماتی در این راستا به منظور دستیابی بخش تعاون به سهم ۲۵ درصدی است.

حسینی نیا ادامه داد: برای رونق عمران و گردشگری در جزیره ابوموسی یک تعاونی سهامی عامی راه اندازی شد که هم اکنون کارهای آن راه اندازی شد و دارای ۵۲ میلیون نفر عضو است. اتحادیه های سراسری کشور در این تعاونی عضو شده اند.

وی خاطر نشان کرد: اگر هر یک از افراد عضو این تعاونی تنها ۲۰ هزار تومان سرمایه ارائه کنند، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان منابع جمع آوری خواهد شد که می توان اقدامات مناسبی را نیز انجام داد. این تعاونی ها به عنوان بنگاه های نسل جدید بخش تعاون پا به عرصه گذاشته اند تا بتوانند اقدامات موثری را در فضای اقتصادی کشور انجام دهند.

این مقام مسئول در بخش تعاون، افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در بخش تعاون راه اندازی تعاونی تولید گاز و بنزین با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی در یزد است که توانسته است از طریق دریافت مجوز فرابورس پذیره نویسی و واگذاری سهام را انجام دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان داشت: همچنین از این طریق سرمایه گذاری خارجی نیز صورت گرفته است و از سویی ۱۵هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در این تعاونی سرمایه گذاری کرده اند و به صورت کلی این نوع تعاونی ها به صورت سهامی عام اداره خواهند شد.

حسینی نیا اظهار داشت: هم اکنون در وزارتخانه حدود ۱۰۲هزار نفر نیرو در بخش های مختلف فعالیت دارند که این افراد خود می توانند نسبت به تشکیل تعاونی سهامی عام اقدام کنند. به صورت کلی تشکل ها می توانند از این فرصت برای انجام فعالیت های کلان اقتصادی بهره مند شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
محمد سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
0
0
با سلام اینجانب محمد سلیمی 57 ساله مدد جوی سازمان
بهزیستی ایا می توانم عضو این تعاونی شوم ؟ اگر می توانم
عضو شوم از چه طریقی باید اقدام کنم لطفا راهنمایم کنید
شماره تماس 09192977728
با تشکر محمد سلیمی شهر ری
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین