کد خبر: ۱۷۹۱۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹

فتح‌الله‌زاده: هر کس می‌تواند برود شوالیه بگیرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا از تقویت تیم فوتبال استقلال تهران در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر با جذب سه یا چهار بازیکن خبر داد و اظهار کرد: با توجه به جایگاه تیم استقلال در لیگ برتر و انتظاری که از حضور موفقیت‌آمیز این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد ما قصد داریم تیم را تقویت کنیم. البته تیم فعلی خوب است اما فکر می‌کنم بالانس نیست و نیاز به تقویت دارد.

وی افزود: عازم مالزی هستم تا در نشست کمیته مسابقه‌های AFC شرکت کنم، پس از برگشت از مالزی قرار است با کادر فنی جلسه‌ای داشته باشیم و لیست نهایی امیر قلعه‌نویی را بگیرم. آن زمان مشخص می‌شود از میان گزینه‌هایی که بعضا در رسانه‌ها مطرح می‌شود یا جایی هم گفته نشده، کدام بازیکن دقیقا گزینه امیر قلعه‌نویی است.

فتح الله زاده در پاسخ به این سوال که چند بازیکن برای استقلال جذب می‌کنید؟ گفت: فکر می‌کنم حداکثر سه بازیکن بتوانیم بگیریم. اگر امکان جذب دو بازیکن خارجی برایمان وجود داشته باشد، ممکن است این تعداد به چهار بازیکن افزایش یابد.

وی در واکنش به اظهارات علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه سپاهان که گفته بود استقلالی‌ها هیچ مذاکره‌ای برای به خدمت گرفتن عماد رضا با او نداشته‌اند، به ایسنا گفت: من با رحیمی ارتباط دوستانه خوبی دارم. منتظر بودم در سفر به مالزی که به همراه یکدیگر خواهیم بود با او درباره عمادرضا صحبت کنم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره افزایش سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز اظهار کرد: در سفر قبلی که به مالزی داشتیم با وجود آن که به محض رسیدن، همان روز نخست جلسه‌ای را با مسئولان AFC برگزار کردیم و ثابت کردیم آن‌ها در تخصیص سهمیه به ایران اشتباه کرده بودند، اما با تصمیم‌هایی که قبلا گرفته بودند و یکی، دو باشگاه هم مدارک‌شان را دیر ارسال کرده بودند، نهایتا نشد که در آن تصمیم تجدید نظر شود. در هر حال با تلاش‌های انجام شده سهمیه ایران اضافه شد اما معتقدم ما باید برای گرفتن چهار سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اگر تنها کمی در بحث اماکن ورزشی و استادیوم‌ها امکانات‌مان را بیشتر کنیم می‌توانیم به ۴ سهمیه برسیم، اما درخواست دیگر ایران از AFC افزایش مدت اعتبار این سهمیه‌هاست که باید دو ساله شود. به مسئولان AFC توضیح خواهیم داد که اعتبار یک ساله سهمیه‌ها باعث می‌شود با توجه به همزمان نبودن برنامه مسابقه‌های باشگاهی در غرب و شرق آسیا تیم‌هایی که در مسابقه‌های کشورشان عناوینی به دست آوردند ندانند که آیا در فصل آینده می‌توانند در لیگ قهرمانان حاضر باشند یا خیر. ممکن است این تیم‌ها خودشان را برای حضور در آسیا آماده کنند و طبق آن بازیکن بگیرند اما به یک باره با کاهش سهمیه‌ها حضورشان در لیگ قهرمانان منتفی شود. بنابراین بهتر است اعتبار سهمیه‌ها دو ساله باشد. این موضوع و همچنین تعداد سهمیه‌هایی که اعلام شده در نشست هیات اجرایی AFC نهایی خواهد شد.

فتح‌الله‌زاده درباره بازی دوستانه استقلال با هانوفر آلمان به منظور برگزاری مسابقه خداحافظی فرهاد مجیدی به ایسنا گفت: قطعا ما برای فرهاد مجیدی یک بازی خداحافظی در پایان لیگ امسال خواهیم گذاشت. من در این باره فردا یا پس فردا با فرهاد مجیدی صحبت خواهم کرد. باید زمان مناسبی را انتخاب کنیم. به احتمال فراوان حریف استقلال در این مسابقه دوستانه هانوفر خواهد بود اما اگر این تیم هم نشود، قطعا یک تیم آلمانی دیگر جایگزینش خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در واکنش به انتقادهایی که درباره دریافت نشان "شوالیه" او شده، اظهار کرد: این عنوان هیچ توضیحی ندارد. هم جایی که این لقب را به من داده معلوم است و هم مشخص است که این لقب را به چه کسانی می‌دهند. اعتبار عنوان هم روشن است. بنابراین ارزش خودش را دارد. فکر می‌کنم کسانی که نسبت به این قضیه موضع گرفته‌اند تعدادشان از انگشتان یک دست و حداکثر دو دست کمتر است چون اکثر مسئولان و بزرگان فوتبال مملکت با من تماس گرفته و کسب این عنوان را تبریک گفتند. خطاب به آن‌هایی که برای این نشان ارزشی قائل نیستند،‌ باید بگویم این نشان برای من نیست، بلکه برای فوتبال ایران است و اگر فکر می‌کنند گرفتنش راحت است، بروند بگیرند، ببینیم چه کسی می‌تواند بگیرد!

وی با بیان اینکه استقلال جام حذفی را هم مانند لیگ جدی می‌گیرد، به ایسنا گفت: با وجود آنکه تیم ما وضعیت خوبی در لیگ برتر دارد و از مدعیان قهرمانی است اما با تمام قوا در جام حذفی حاضر می‌شویم و می‌خواهیم رکورد جدیدی برای استقلال ثبت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین