آفتابنیوز : آفتاب: میررجبی در گفتوگو با ایسنا گفت: پیش ازاین توافقنامهای میان منابع طبیعی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شده بود تا بر این اساس محوری برای ساخت این آزادراه انتخاب شود که کمترین خسارت و قطع درخت را در برداشته باشد اما وزارت راه و شهرسازی مسیر دیگری را برای ساخت انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه از ادامه ساخت و ساز در این مسیر جلوگیری شده است، تاکید کرد: توافقنامهای تهیه شده و تا زمانیکه وزارت راه این توافقنامه را امضا نکند از صدور مجوز معذوریم.
میرجبی خاطر نشان کرد: برای این پروژه توافقنامهای چهارجانبه میان استانداری استان البرز، وزارت راه و شهرسازی، اداره منابع طبیعی استان البرز و اداره محیط زیست تهیه شده است.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اظهار کرد: طبق قانون، خسارت به عرصههای منابع طبیعی باید توسط دستگاه متولی پرداخت شود که در خصوص این پروژه باید وزارت راه و شهرسازی یا خسارت بپردازد یا محدودهای را که معرفی میکنیم، جنگلکاری کند.
وی افزود: در پروژه عمرانی درختی نباید قطع شود بلکه باید به گونهای اصولی از خاک درآورده شود که قابل کاشت باشد اما اکنون براساس شواهد موجود حدود ۲۵۰ اصله درخت توسط پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی با لودر قطع شده و به صورت غیر کارشناسی هم کاشته شده که صد درصد خشک خواهند شد.
میررجبی گفت: با توجه به این که وظیفه منابع طبیعی حفظ عرصههای منابع طبیعی است باید برای ساخت پروژهها یا خسارت پرداخت شود یا محدودهای تحت جنگلکاری قرار گیرد که وظیفه منابع طبیعی به عنوان حافظ عرصهها انجام شده و پاسخگوی حقوق مردم باشیم.
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ابراز امیدواری کرد مسوولان وزارت راه و شهرسازی به اهمیت منابع طبیعی پی ببرند تا بتوانیم حقوق مردم را حفظ کنیم.