کد خبر: ۱۷۹۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴

شرایط پرداخت خسارت بدون کروکی پلیس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: تصادفات خسارتی تا سقف ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال نیازی به حضور پلیس در صحنه و ترسیم کروکی نداشته و بیمه آن را پرداخت می‌کند.

مسعود غفوریان اظهار داشت: به منظور کاهش اتلاف وقت همشهریان عزیز و روان‌سازی ترافیک در سطح شهرها و جاده‌های استان کرمان بر‌اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی پلیس راهور ناجا با بیمه مرکزی در زمان وقوع تصادف خسارتی با شرایط ویژه نیاز به حضور پلیس و ترسیم کروکی نیست.

وی بیان داشت: بر اساس این هماهنگی در زمان وقوع تصادفات خسارتی تا سقف ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خسارت طرفین می‌توانند بدون نیاز به ترسیم کروکی و به منظور دریافت خسارت به شرکت‌های بیمه شخص مقصر مراجعه کنند.

غفوریان تصریح کرد: این تصمیم به استناد ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث و برای رفاه حال شهروندان و جلوگیری از ایجاد ترافیک درهنگام تصادفات اتخاذ شده است.

به گزارش فارس،وی اذعان داشت: گام اول برای بهبود وضع ترافیک، نظم در رفت و آمد و نیز تامین امنیت و سلامت شهروندان، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است و انتظار ما از رانندگان این است که همانند گذشته همکاری لازم در این زمینه داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
0
0
لفطاً اطلاعات كامل به مردم بدهيد،
در صورتي كروكي و گزارش پليس لازم نيست كه طرفين در مقصر بودن يا نبودن اختلاف نظري نداشته باشند ، يعني اگر معلوم نشه مقصر كيه ، بيمه چيزي پرداخت نميكنه و حق هم داره
کارشناس بیمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
0
0
پلیس برای اینکه آمار تصادفات را مطلوب نشان بدهد توپ را در زمین شرکت های بیمه انداخته این در صورتی است که به خاطر عدم اطلاع رسانی دقیق بجای اینکه مردم از سر درگمی در بیایند بیشتر معطل شده و زحمتشان بیشتر می شود !!!
مثلاً در جای که خسارت جرحی باشد حتماً نیاز به کروکی است.
در مواقعی که زیاندیده دارای بیمه نامه معتبر نباشد حتماً نیاز به کروکی می باشد .
در جایی که یکی از طرفین قبول تقصیر نکند در اینجا هم کروکی پلیس ضروری می باشد و.....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین