کد خبر: ۱۷۹۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶

آتش‌سوزی گسترده در محدوده سپهسالار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در نخستین دقایق بامداد امروز یک پاساژ چهارطبقه تولید کیف و کفش در چهارراه استقلال تهران دچار حریق شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: در ساعت ۲:۰۷ بامداد روز سه‌شنبه وقوع یک مورد حریق گسترده در یک پاساژ چهار طبقه تولید کیف و کفش به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان ۴ ایستگاه را به محل حادثه واقع در چهارراه استقلال (مخبرالدوله)، کوچه نوشین اعزام کرد، افزود: آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که طبقه سوم و چهارم این پاساژ به همراه سقف شیروانی آن دچار آتش‌سوزی گسترده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به شدت حریق تقاضای نیروی کمکی از ستاد فرماندهی شد که پس از اعزام دو ایستگاه دیگر در مجموع ایستگاه‌های ۴۶، ۲، ۱۸، ۱، ۳، ۵۳ و گروه نجات ۱ و ۱۴ به همراه ۲ دستگاه نردبان، سه دستگاه بالابر و یک دستگاه تجهیزات تنفسی عملیات اطفای حریق و نجات را آغاز کردند.

ملکی با اشاره به محبوس‌شدن چهار تن از کارگرانی که در این پاساژ مشغول کار بودند نیز گفت: آتش‌نشانان در لحظات اولیه عملیات متوجه شدند که چهار تن از کارگران این پاساژ در طبقات فوقانی در محاصره دود و آتش قرار گرفته‌اند که بلافاصله با تجهیزاتی که داشتند این چهار تن را از محل خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه، تحویل دادند.

وی مساحت دو واحد شعله‌ورشده را در حدود ۲۵۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: حدود ۱۴ واحد کارگاهی در این دو طبقه قرار داشتند که خسارت سنگینی به آنان وارد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تلاش ۱۰۰ آتش‌نشان به همراه ۲۰ دستگاه نجات و اطفای حریق در این عملیات خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از حدود ۵ ساعت آتش را مهار و اطفا کردند.

به گزارش ایسنا،ملکی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات لکه‌گیری در این محل ادامه دارد، در خصوص علت این حادثه نیز به ایسنا گفت: علت این حادثه هم‌اکنون از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تحت بررسی است و تا زمان اعلام نظر کارشناسی این افراد نمی‌توان اظهارنظر قطعی است اما آنچه که مشهود است بالا بودن میزان خسارت در واحدهای حادثه دیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین