کد خبر: ۱۷۹۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۶

۲۵ سوال که پاسخ همه آن ها یک دولت است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در عصری که که عصر ارتباطات نام گرفته است دیگر نمی توان حقایق را مدت زیادی از مردم پنهان کرد. در چنین زمانه ای در کنار امپراتوری های رسانه ای ، رسانه ها کوچک تر و البته مستقل تر هم زوایایی از حقیقت را برای مردمان دنیا باز می کنند. در مورد ماهیت ، عمکرد و سیاست های رژیم اسرائیل مدت زمان زیادی مطالبی کمتر منفی و انتقادی در رسانه های غربی منتشر می شد، اما اکنون رسانه هایی در کشورهای غربی، به تدریج تردیدهایی را درباره ماهیت ، عملکرد و سیاست های این رژیم منتشر می کنند. تردیدها و سئوالاتی که هر کدامشان می تواند دریچه های جدیدی را به روی مردم دنیا باز کند.

به گزارش تابناک، از جمله این سئوالات و تردیدها بیست و پنج سئوال جدی و تاثیر گذار وجود دارد که در رسانه های مختلف منتشر شده است ، پاسخ همه این سئوالات یک دولت است ؛ دولتی که هیچگاه پاسخگوی اعمال و کردار ظالمانه خود نبوده و حتی با تجاوزگری بیشتر تشویق بیشتری هم دریافت کرده است .

این بیست و پنج سئوال به ترتیب عبارتند از:



۱- کدام دولت، تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه خاورمیانه است؟

۲- کدام دولت در خاورمیانه از امضای معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای خودداری کرده و از بازرسی های بین المللی جلوگیری می کند؟

۳- کدام دولت در خاورمیانه، قلمرو رسمی یک ملت را به وسیله نیروی نظامی تصرف کرده و بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، به اشغال آن ادامه می دهد؟

۴- کدام دولت در خاورمیانه به طور مکرر مرزهای بین المللی یک دولت دارای حاکمیت دیگر را با استفاده از نیروی توپخانه و نیروی دریایی نقض می کند؟

۵- کدام متحد آمریکا در خاورمیانه، سالیان سال برای از میان برداشتن دشمنان سیاسی خود، اقدام به اعزام آدمکش به دیگر کشورها می کند؟

۶- کدام دولت در منطقه خاورمیانه وجود دارد که در آن، افسران نظامی عالیرتبه به طور علنی، اعدام اسرای جنگی غیرنظامی را تأیید می کنند؟

۷- کدام دولت در خاورمیانه از تعقیب قضایی سربازان خود که به اعدام اسرای جنگی اعتراف کرده اند، خودداری می کند؟

۸- کدام دولت در خاورمیانه موجب آواره شدن میلیون ها نفر شده و اجازه بازگشت آن ها به خانه ها، مزارع و مشاغل خود را نمی دهد؟

۹- کدام دولت در خاورمیانه از پرداخت غرامت به کسانی که زمین، حساب های بانکی و مشاغل آن ها مصادره شده، سر باز می زند؟

۱۰- در قلمرو کدام دولت در منطقه خاورمیانه، یک دیپلمات بلندمرتبه سازمان ملل به قتل رسیده است؟

۱۱- در کدام دولت خاورمیانه، کسی که دستور قتل یک دیپلمات بلندمرتبه سازمان ملل را صادر کرده، به نخست وزیری انتخاب می شود؟

۱۲- کدام دولت در خاورمیانه، اقدام به منفجر کردن یک مرکز دیپلماتیک ایالات متحده در مصر و حمله به یک کشتی آمریکایی (یو. اس. اس. لیبرتی) در آب های بین المللی کرده که منجر به کشته شدن ۳۴ نفر و مجروج شدن ۱۷۱ نفر شده است؟

۱۳- کدام دولت در خاورمیانه اقدام به استخدام یک جاسوس (جاناتان پولارد) کرد تا اسناد محرمانه ایالات متحده را سرقت کند و سپس برخی از آن ها را در اختیار اتحاد شوروی گذاشت؟

۱۴- کدام دولت ابتدا ارتباط با پولارد را تکذیب کرد، سپس به وی شهروندی خود را اعطا کرد و از آن زمان نیز به طور پیوسته خواستار عفو کامل وی از سوی رئیس جمهور آمریکا شده است؟

۱۵- کدام دولت در خاورمیانه به قاتلین یهودی آمریکایی پناه داده تا از مجازات در ایالات متحده بگریزند و از استرداد آن ها نیز خودداری کرده است؟

۱۶- کدام دولت در خاورمیانه، علیه نفرت موعظه می کند و در عین حال، برای قاتلی که ۲۹ فلسطینی را در حال عبادت در مسجد به قتل رسانده، بنای یادبود می سازد؟

۱۷- کدام دولت در خاورمیانه، به طور عمدی یک اردوگاه آورگان را در روستای «قانا» در لبنان هدف قرار داد و ۱۰۳ انسان بی گناه، به ویژه زنان و کودکان را به قتل رساند؟

۱۸- کدام دولت در خاورمیانه، در حال نقض مکرر ۸۷ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و در ۲۹ مورد دیگر نیز تنها به واسطه وتوی آمریکا از محکومیت رهایی یافته؟

۱۹- کدام دولت در خاورمیانه، بیش از یک سوم مجموع کمک های ایالات متحده به جهان را دریافت می کند؛ در حالی که خود شانزدهمین دولت ثروتمند جهان است؟

۲۰- نخست وزیر کدام دولت در خاورمیانه به کارمندان خود در دولتش می گوید نگران آنچه ایالات متحده می گوید نباشید، زیرا «ما آمریکا را کنترل می کنیم»؟

۲۱- کدام دولت در منطقه خاورمیانه از سوی عفو بین الملل متهم به تخریب خانه های ۴۰۰۰ فلسطینی، به منظور انجام پاکسازی قومی است؟

۲۲- کدام دولت در خاورمیانه اخیراً از یک سلاح کشتار جمعی – یک بمب هوشمند یک تنی – استفاده کرده و با انداختن آن در یک منطقه پرجمعیت، موجب کشته شدن ۱۵ غیرنظامی، از جمله ۹ کودک شده است؟

۲۳- کدام دولت در خاورمیانه، به طور مکرر نوجوانان فلسطینی را تنها به جرم پرتاب سنگ به سمت خودروها، بولدوزرها و تانک ها به قتل می رساند؟

۲۴- کدام دولت در خاورمیانه، با امضای پیمان «اسلو» متعهد به متوقف کردن ساخت شهرک های یهودی نشین شده، اما از آن زمان تاکنون ۲۷۰ سکونتگاه جدید احداث کرده است؟

۲۵- کدام دولت در خاورمیانه طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ چهره سیاسی مخالف خود را کشته و در این روند، صدها غیرنظامی، از جمله ده ها کودک را نیز به قتل رسانده است؟

قضاوت با شما......
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
0
0
گرگ صفتان اشغالگر قدس
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
0
0
به جای این 25 پرسش با پاسخ از پیش دانسته، چند تا پرسش ساده از دولت بکنید و برای پاسخ هم پافشاری کنید....
فشاری که بایت ندانم کاری دولت به مردم می آید بی گمان بسیار بیشتر از آن چیزی ست که .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
0
0
کاش یه چندتا سوال هم از دولت خودمون می کردیم کاش...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
0
0
سوال که جواب ندارد پرسیدنش خطاست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین