کد خبر: ۱۷۹۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷

انتقاد جمشید مشایخی از فیلم های پر بازیگر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشایخی که از چهره‌های باسابقه و مطرح بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است درباره احتمال حضور خود در عرصه بازیگری تئاتر در هفتاد و هشتمین سال زندگی خود به خبرنگار مهر گفت: خیلی دوست دارم که روی صحنه تئاتر حضور پیدا کنم. من تئاتر را خیلی دوست دارم و هر چه دارم و هر چه یاد گرفته‌ام از تئاتر است.

وی یادآور شد: سال گذشته آقای هادی مرزبان از من دعوت کرد تا در اجرای مجدد نمایش "شب روی سنگفرش خیس" روی صحنه حاضر شوم. پیش از این دعوت یک جراحی روی من صورت گرفت که حضور طولانی مدت روی صحنه تئاتر را برایم مشکل ساخت به همین دلیل نتوانستم این پیشنهاد را بپذیرم.

این چهره شناخته شده بازیگری سینما و تئاتر تأکید کرد: اگر نقشی که نیاز به حضوری کوتاه روی صحنه تئاتر داشته باشد به من پیشنهاد شود به طور حتم آن را خواهم پذیرفت زیرا بازی بر صحنه تئاتر را دوست دارم.

جمشید مشایخی در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر

مشایخی با اشاره به چگونگی حضور بر صحنه تئاتر از سال ۱۳۳۶ گفت: در اداره هنرهای دراماتیک استخدام شدم و تا سال ۴۸ در تئاتر فعالیت می‌کردم. در آن زمان تنها در سال ۴۳ و در فیلم "خشت و آینه" ابراهیم گلستان بازی کردم و تمام تمرکزم روی تئاتر بود. در سال ۴۸ در دو فیلم "گاو" و "قیصر" بازی کردم. اما در اداره هنرهای دراماتیک اتفاقاتی افتاد که مجبور شدم بیشتر در سینما باشم.

وی افزود: سال ۵۸ نیز قرار بود در نمایشی بازی کنم که به دلیل ابتلا به بیماری نتوانستم در آن اثر حضور داشته باشم. سال‌ها گذشت تا قرار شد در دهه ۷۰ در نمایش "شب روی سنگفرش خیس" بازی کنم. با هادی مرزبان صحت کردم که برای آماده شدن یک ماه به صورت انفرادی با وی تمرین داشته باشم تا بتوانم به بازیگران دیگر برسم.

این بازیگر مطرح عرصه تئاتر تأکید کرد: بازی در تئاتر خیلی سخت است و هر کسی نمی‌تواند بدون تمرین روی صحنه برود. این عظمت تئاتر است و من در بازیگری هر چه دارم از تئاتر دارم و از تئاتر آموخته‌ام.

به گزارش مهر،مشایخی در پایان تصریح کرد: این روزها می‌شنویم که با آوردن افرادی که اسمی در سینما دارند به تئاتر، قصد جذب مخاطب را دارند که اینگونه نمایش‌ها تئاتر نیستند. تئاتر واقعی تئاتری است که تماشاگر تنها به خاطر بازیگر به تماشای آن نمی‌نشیند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین