کد خبر: ۱۷۹۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶

کرمان در وقوع زلزله رتبه نخست کشور را دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: کرمان در وقوع زلزله رتبه نخست کشور را داراست و ۱۸ گسل فعال دارد که در ۱۰۰ سال گذشته ۲۴ زلزله مخرب بیش از ۶۰ هزار کشته در بر داشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه کویر، کاووس محمودی در هفتمین گردهمایی علمی و کاربردی مدیران جمعیت هلال احمر در هتل پارس کرمان گفت: احداث پایگاه‌های امداد جاده‌ای و سوله‌های امدادی در استان کرمان در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دوره‌های مشابه آن در گذشته دو برابر شده است.

وی افزود: در این مدت چهار پایگاه امداد جاده‌ای در شمال، جنوب، شرق و غرب استان در مجموع به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و سوله‌های امدادی در ۱۸ شعبه و ۵ دفتر نمایندگی در مجموع با ۴۳ هزار متر مربع مساحت احداث شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است که جنوبی‌ترین و شمالی‌ترین شهرستان آن ۸۰۰ کیلومتر از یکدیگر فاصله دارد، اظهار کرد: ۱۲ درصد جاده‌های کشور در این استان است که عمده آنها صعب‌العبور و دارای حوادث جاده‌ای بسیار و تلخی هستند.

محمودی، یادآور شد: استان کویری کرمان ۱۸ قله مرتفع و آب و هوای متعدد دارد که هر سال تعدادی از افراد در این قله‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، با اشاره به وقوع حوادث گوناگون در استان، گفت: کرمان در وقوع زلزله رتبه نخست کشور را داراست و ۱۸ گسل فعال دارد که در ۱۰۰ سال گذشته ۲۴ زلزله مخرب بیش از ۶۰ هزار کشته در بر داشته است.

وی همچنین نوسازی ناوگان امدادی به صورت ۱۰۰ درصد، خریداری ۲۴۸ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس، تدوین طرح آمادگی در سال ۸۷، سامانه فرماندهی حوادث در سال ۸۸، تکمیل نرم افزارهای حوادث از سال ۸۸، تدوین اساسنامه باشگاه امدادگران، را‌ه‌اندازی پایگاه هوایی امداد، تاسیس مرکز علمی کاربردی در سال ۸۹ با ۳۸۶ نفر دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کاردانی، افزایش ۶۴ درصدی مشارکت در انتخابات مجامع و کسب رتبه برتر برای روبط عمومی این جمعیت در استان در سال ۹۰ و ۹۱ را از جمله فعالیت‌های جمعیت هلال احمر کرمان ذکر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین