آفتابنیوز : آفتاب: علی خاکساری در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر افرادی در سیستم فروش خودروسازان بزرگ با دلالان و نمایندگیهای فروش در ارتباط بوده و به رانت و واسطهگری بازار خودرو دامن میزنند.
وی با بیان اینکه خودروسازان عزم واقعی برای برخورد با تخلفات نمایندگیهای فروش خودرو را ندارند، خاطرنشان کرد: در این شرایط به دلیل آنکه برخی از مردم از تخلفات نمایندگیهای فروش خودروسازان آگاه و ناراضی هستند، برخی خودروسازان میخواهند با انتشار چنین اخباری جو عمومی جامعه را تلطیف کرده و از خود رفع مسئولیت کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه ادامه داد: این در حالی است که خودروساز خودرو را تحویل نمایندگی فروش داده و نمایندگی را آزاد میگذارد تا محصولات را به قیمت دلخواه خود بفروشد زیرا سود ناشی از این کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خودروساز نیز میرسد.
وی افزود: بنابراین در این شرایط نباید انتظار داشته باشیم خودروساز برخلاف منافع خود با تخلفات نمایندگیهای فروش برخورد کند زیرا حداکثر اقدام خودروسازان در این زمینه انتشار اخبار و قربانی کردن چند نمایندگی فروش خودرو برای فریب افکار عمومی است.
خاکساری تصریح کرد: این وظیفه سازمانهای نظارتی بهویژه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی است که با قدرت وارد عرصه شده و با این تخلفات که هم از سوی خودروسازان و هم از سوی نمایندگیهای فروش خودروسازان صورت میگیرد، برخورد کنند.