کد خبر: ۱۷۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳

واعظی: سرانه مطالعه در کشور ۷۹ دقیقه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: منصور واعظی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: در سنجش اوقات فراغت هر ایرانی دیدن برنامه‌های تصویری اعم از تلویزیون، تلویزیون‌های بیگانه، دیدن فضای مجازی و سینما، شنیدن رادیو، نواهای صوتی قرآن و ادعیه و موسیقی، خواندن شاخص کتاب، روزنامه، نشریه، قرآن و خواندن در فضای مجازی، ورزش کردن، بازی کردن، سفر رفتن و صله ارحام مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: طبق این سنجش ایرانیان در نخستین اولویت برای گذراندن اوقات فراغت خود به دیدن برنامه‌های تصویری علاقه دارند به طوری که هر ایرانی روزانه چهار ساعت اوقات فراغت را با دیدن برنامه‌های تصویری سپری می‌ کند.

واعظی شنیدن برنامه‌های صوتی را دومین انتخاب ایرانیان برای گذراندن اوقات فراغت آنان اعلام کرد و گفت: هر ایرانی روزانه دو و نیم ساعت از اوقات فراغت خود را به این امور اختصاص می‌دهد که از این میزان یک و نیم ساعت به موسیقی گوش می‌دهد.

واعظی مطالعه را انتخاب سوم مردم ایران برای گذران اوقات فراغت دانست و گفت: سرانه مطالعه کتاب، نشریات و ادعیه در کشور ۷۹ دقیقه است.

به گزارش مهر، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اهمیت مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی طراح و تدوین‌گر چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی کشور است و نقشه راهنمای فرهنگ توسط این شورا تنظیم می‌شود و این نشان دهنده اهمیت این مجموعه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
حسن
|
United States of America
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
0
0
لطفا سرانه ی مطالعه رو برای ایشون معنا کنید
ژاپنی 72 دقیقه مطالعه داره
همین!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین