کد خبر: ۱۷۹۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۳

از آغاز تا پایان طرح سؤال از رییس‌جمهور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که در گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت سالروز شهادت مدرس و تصویب قانون اساسی سخن می‌گفت، درباره عملکرد مجلس نهم درخصوص طرح سوال از رییس‌جمهور اظهار داشت: مجلس حق دارد از وزرا و رییس‌جمهور سوال کرده و یا استیضاح را انجام دهد و این جزو وظایف ذاتی مجلس است.

وی با بیان اینکه در این زمینه میان نمایندگان اختلاف‌نظر وجود داشت، خاطرنشان کرد: عده‌ای از نمایندگان درخواست داشته‌اند که سوال انجام شود و در مقابل عده‌ای دیگر معتقد بودند که نباید سوال انجام شود، لذا آن دسته از نمایندگانی که اعتقاد به مطرح شدن سوال نداشتند، عنوان می‌کردند که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، اختلاف در شرایط فعلی مصلحت کشور نیست و در مقابل آنهایی که معتقد به سوال بودند، چنین استدلال می‌کردند که رهبری فرموده‌اند هر قوه باید وظیفه ذاتی خود را انجام دهد، برهمین اساس طرفین استدلال‌های خاص خود را داشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمینه من از رهبر معظم انقلاب سوال کردم، ایشان در این زمینه نظری ندادند. در واقع هر موقع نظری داشته باشند، به طریقی یا از سوی دفترشان به رییس مجلس اطلاع می‌دهند. لذا استناد به نظر رهبری خیلی وجهی نداشت، چون هزینه بلاوجه نباید ایجاد شود. البته برخی‌ها می‌گفتند نباید سوال کرد که این حرف دقیقی نیست، زیرا در مسائل حساس باید از ایشان سوال کرد.

لاریجانی با بیان اینکه چنین مسائلی بستگی به خیر و صلاح دارد، به سخنان رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نمایندگان به وظیفه‌شان عمل کرده‌اند و این کار تا اینجا درست بود و از این به بعد نباید انجام شود، در واقع این را اقتداری برای کشور می‌دانستند که مجلس به وظیفه خود عمل کرده و دولت نیز باید شهامت داشته باشد و بیاید پاسخ دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
در آخر این رسسی دولت بود که به ربش نمایندگان خندید و هنوز هم همان کارها را ادامه می دهد...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین