کد خبر: ۱۷۹۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳

حدادعادل: کشور را باید بهتر از اینها اداره کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ این عضو فراکسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در این دانشگاه سخن می‌گفت، با بیان این مطلب، افزود: شاید آقای مشایی پست مهم‌تری گرفته است.

وی که در مقابل این جمله با خنده دانشجویان مواجه شد گفت: نظر رییس‌جمهور هم همین است.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره لغو طرح سوال از رییس‌جمهور نیز پاسخ داد: در شرایط فعلی با توجه به روحیه‌ای که از احمدی‌نژاد می‌شناسم می‌تواند تنش‌زا باشد، من این عقیده را داشتم و آنرا مطرح کردم و گفتم که سوال از رییس‌جمهور به مصلحت نیست و البته خیلی طعنه شنیدم.

وی گفت: نمایندگان می‌توانستند سوالات خود را از رییس‌جمهور مطرح کند و پاسخ هم بگیرند، ولی این کار در مجلس می‌توانست در شرایط فعلی تنش‌زا باشد و این سوال در مجموع به نفع کشور نبود.

حدادعادل ادامه داد: لغو طرح سوال از رییس‌جمهور به معنای محدودیت مجلس نیست، بلکه عقل کشورداری اینطور به ما می‌گوید ما باید کشور را به گونه‌ای اداره کنیم که دشمن نتواند از ‌آن سوء استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: چند ماه بیشتر از عمر دولت باقی نمانده چرا باید فتنه درست کنیم؟ این چند ماه را باید مدیریت کنیم.

حداد عادل در پاسخ به پرسشی درباره نامزدی وی برای انتخابات گفت: هیچ تصمیم قاطعی برای ورود به انتخابات ندارم و فکر می‌کنم، هنوز برای این کار زود است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره فیلم پخش شده از صداوسیما درباره وی و اظهارنظر رسانه‌ها درباره آن گفت: رسانه‌ها این فیلم را تبلیغاتی عنوان کردند، در حالی که این فیلم به پیشنهاد خود من به صداوسیما در سی‌ام اردیبهشت‌ماه یعنی ۱۶۶ روز پیش ضبط شده بود. پیشنهاد من به صداوسیما نیز از این باب بود که آموزش و پرورش در صداوسیمای ما نیز جایی ندارد و همچنین سراغ معلم‌های زحمت‌کش تاکنون کمتر رفته شده است.

وی افزود: البته در این فیلم کارگردان مدام به پرسیدن سوال درباره خود من پرداخت و از من خوشش آمده بود و من به او گفتم که ما برای کار دیگری به اینجا آمده‌ایم. من اعلام می‌کنم که هیچ نیتی بنده در این فیلم نداشتم. خیالتان راحت اگر بخواهم در انتخابات شرکت و تبلیغ کنم، به طور صریح اعلام خواهم کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره هماهنگی سه قوه نیز گفت: من به شخصه از وضع موجود درباره سه قوه راضی نیستم. خوشحال نیستم از این‌که هر روز در مجلس یا دولت حرفی زده شود و اینها نسبت به یکدیگر موضع‌گیری کنند. فکر می‌کنم کشور را باید بهتر از اینها اداره کنیم.

وی اظهار داشت: من بارها به آقای احمدی‌نژاد و رییس مجلس تاکید کردم که خویشتنداری کنند و تلاش ما همواره این است که این هماهنگی بیشتر شود.

حدادعادل در پاسخ به پرسشی درباره طرح اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: ما به این طرح ایراد داریم، چراکه چندین ماده آن برخلاف قانون اساسی است، اما معتقدم این مساله بیش از آنچه که باید، بزرگ شد. با تصویب این طرح اینطور نیست که فاجعه‌ای رخ دهد.

بحث سر این است که به هر مساله‌ای به اندازه خود آن بها داده شود. گویا عطشی داریم که دائما مساله درست کنیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره وضع مجلس گفت: این سوال را باید از آقای لاریجانی بپرسید. مجلس هم مثل بقیه جاها عیب‌هایی دارد، اما من به شما اطمینان می‌دهم که بدنه این مجلس، بدنه سالمی است هرچند ممکن است کم و کسری‌هایی داشته باشد.

حدادادعادل که از مخالفان طرح سوال از رییس جمهور بود، در پاسخ به سوال مکرر دانشجویان درباره دلیل لغو این طرح گفت: این سوال در مجموع به نفع کشور نبود.

وی اینطور توضیح داد که اگر معنای مستقل بودن مجلس، جنگ و دعوا باشد، من به عنوان کسی که رییس مجلس هفتم بودم،‌می‌گویم که مجلس هفتم استقلال نداشت، اما بحث برسر این است که ما با هیچ دولتی سر ستیز نداریم. در مجلس هفتم نه تنها با آقای احمدی‌نژاد، بلکه در یک سال باقی مانده از دولت آقای خاتمی نیز با ایشان ستیز نداشتیم.

وی در واکنش به تغییرات اخیر در بدنه قوه مجریه و این سوال که آیا این تغییرات با انتخابات ارتباطی دارد، گفت: ما اطلاعات دقیقی نداریم، اما می‌توان حدس‌هایی زد که برای انتخابات آینده است یا نه.

وی افزود: آقای رییس جمهور که مشایی را رییس سازمان میراث فرهنگی بود و ملک‌زاده و موسوی از معاونان او بودند به ریاست دفتر خود انتخاب کرد، پس از آن موسوی به ریاست دفتر انتخاب شد و جای او را ملک‌زاده در سازمان میراث فرهنگی گرفت. دفتر رییس جمهور گویا از سازمان میراث فرهنگی تغذیه می‌شود و اینها از نزدیکان و دوستان آقای احمدی‌نژاد هستند و رییس جمهور به آنها اعتماد دارد. اگر صبر کنید می‌بینید که در آینده چه خواهد شد.

حداد عادل در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر این‌که آیا هر دانشجویی که مخالف حکومت باشد، از نظر شما فاقد شعور است، گفت: نه. هر دانشجوی مخالف حکومت فاقد شعور نیست، اما اکثریت مخالف به گونه‌ای که بتواند نیرویی از بدنه دانشجویی را در مقابل نظام قرار دهد، وجود ندارد. ما به کسانی که حال به هر دلیلی کل نظام را هم قبول نداشته باشند، اهانت نمی‌کنیم که بگوییم که هر که ما را قبول نداشت فاقد شعور است. اما معتقدم که دانشجو باید بتواند نقد تیزبینانه کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر همین دانشجو درباره توصیه رهبری به مجلس درباره طرح سوال از رییس جمهور گفت: اگر آقای احمدی‌نژاد به مجلس می‌آمد، می‌توانست در جامعه منشاء تنش شود. بسیاری از مردم نیز همین را تشخیص داده بودند.

حدادعادل ادامه داد:در جامعه ما جایگاه رهبری طوری نیست که همانند پاپ به جمع مردم بیاید و دستی تکان دهد و کاری به اداره کشور نداشته باشد. قانون اساسی ما اینگونه است که سیاست‌های کلی را رهبری تعیین می‌کند و اگر معضلی میان قوای سه‌گانه ایجاد شود، رفع آن از وظایف رهبری است و اقدام ایشان نیز براساس آنچه در قانون اساسی آمده و مجلس براساس آن تصمیم گرفته بود، انجام گرفت.

وی گفت: شاید رهبری خود صدها انتقاد به آقای احمدی‌نژاد داشته باشد و در جلسات خصوصی این مسائل را مطرح کند، اما آنچه که مهم است، این است که کشور را به گونه‌ای اداره کند که دشمن نتواند از آن سوءاستفاده کند.

حدادعادل در پاسخ به دانشجویی درباره این‌که آقای شریعتی (رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی) بسیاری از اساتید مجرب را از دانشگاه اخراج کرده‌اند، گفت: آقای شریعتی باید نسبت به این مساله توضیح دهند. البته ما با ایشان چندین بار صحبت کرده‌ایم و ایشان استدلال‌هایی دارند. اما معتقدم که ایشان با کسی دعوای شخصی ندارد.

به گزارش ایسنا، حداد عادل در ابتدای این برنامه به بررسی کوتاه درباره جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
آقای حداد لطف کنید شما به فکر اداره کشور نباشید و به ژاپن اسلامی برسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
کشور را باید بهتر از اینها اداره کنیم

مگه بهتر از این هم هست؟ این رییس جمهوری که شما معرفی وحمایت کردید بس است دیگه فکر بهتر نکنید
سعید ubuntu
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
آقای حداد عادل
انتقاد کردن از وضعیت اداره کشور به شما نمی رسد چرا که با انتقاد می خواهید خودتان را بریء کنید .
من امثال شما و آقای ضرغامی را اصلی ترین مقصر گوشه نشین کردن سابقون انقلاب و روحانیون نظام می دانم و ملت مسلمان ایران هرگز حمایت های شما از دولتی را که بیشترین حرمت شکنی و هتاکی نسبت به مرجعیت ، روحانیون مستقل نظام و در کمال تاسف گاهی هم مخالفت با ولایت فقیه را داشته فراموش نخواهند کرد .
احمدی نژاد، دست پخت شما بود .
نمی گویم جزو نامحرمان انقلاب هستید ولی باعث شدید نامحرمان قدرت یابند و فرزندان انقلاب را گوشه نشین کنند .
خداوند نهضت امام خمینی را به دست رهبر معظم انقلاب پایدار سازد و دست نامحرمان و خائنان را کوتاه سازد .
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
مگه الان كشور اداره ميشه، انوقت با چه سيستم و قانوني؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
آقای حداد عادل فعلا که کشور دست شماهاست و اینه وضع ما.
نکنه میخوای رییس جمهور بشی باز رفتی رو فاز مثبت گویی؟
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
مثل این که خبر ندارید . وضعیت مملکت یک افسار گسیختگی به تمام عیار است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
جناب حداد... اگر یه خورده ای فکر کنی.. می بینی که اصلا بهتری وجود نداره که بخواد بهتر بشه..!!!!
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
آقاي حداد عادل شما اسم اين را كشورداري مي دانيد؟ اندكي فكر كنيد كه اگر اين كشور فاقد رئيس جمهور بود چه وضعيتي پيش مي آمد ؟ من اطمينان دارم كه بهتر از اين ميشد شما چي؟!
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
سلام
منظورتان اربهتر اداره کردن یعنی چی ؟ یعنی الان با تورم و گرانی و اقتصاد فلج و فقر ونداری و اختلاف طبقاتی افسارگسیخته و تحریمهای بیچاره کننده و گسترش فساد و دزدی و اختلاس و احتکار و ...بگیربرو تا ثریا کشور خوب اداره شده !!! شما می خواهید بهترازاین اداره بشه !! مردم خودشان قضاوت کنند اگرچه که قضاوتشان تأثیری ندارد!
آرش
|
United States of America
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
آقای حداد چرا روی اعصاب مردم حدادی و بد تر از آن جوشکاری

می کنید!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین