کد خبر: ۱۷۹۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵

جزییات حذف کنکور دانشگاه آزاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصویب حذف کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در سال ۹۲، نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه را تشریح کرد.

فرهاد دانشجو افزود:‌ بر این اساس، پذیرش دانشجو در ۸۰ درصد کدرشته‌ها به صورت بدون آزمون و در ۲۰ درصد باقیمانده به صورت آزمونی مشترک با سازمان سنجش پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی با اشاره به حذف کنکور در برخی از رشته محل‌های دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد، گفت: در صورت تصویب، از بهمن ماه پذیرش دانشجوی بدون کنکور در ۸۰ درصد رشته محل‌های دوره‌ کارشناسی محقق می‌شود.

دانشجو با تاکید بر اینکه هنوز رشته‌ها و واحدهای بدون کنکور به دانشگاه آزاد اعلام نشده است، اظهار کرد: در نظر داریم پذیرش دانشجو در رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق علمی و اولویت‌های بومی انجام شود و در ۲۰ درصد رشته محل‌های باقی مانده آزمونی مشترک با سازمان سنجش برگزار شود.

انتشار اسامی رشته‌ها و دستورالعمل پذیرش در رشته‌های بدون کنکور تا پایان هفته

به گزارش ایسنا،در همین رابطه دکتر خدایی رییس سازمان سنجش با بیان اینکه در کنکور ۹۲ برای پذیرش دانشجو در حدود ۳۰۰۰ کدرشته امتحانی دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی آزمونی برگزار نمی‌شود، گفت: دستورالعمل پذیرش دانشجو در این رشته‌ها به همراه اسامی کد رشته‌محل‌های مذکور تا پایان هفته و تا پیش از آغاز زمان ثبت‌نام کنکور اعلام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین