کد خبر: ۱۸۰۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳

ورود زنان به کتاب های درسی عربستان (+عکس )

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش نامه، روزنامه عربستانی الحیات در گزارشی اعلام کرد که از این پس تصویر زنان در کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی مقطع دبیرستان این کشور دیده می‌شود.

این در حالی است که چاپ هرگونه تصاویر مربوط به زنان در کتاب‌های مربوط به مدارس دخترانه و پسرانه در عربستان از ابتدای سال ۱۹۲۶ ممنوع شده بود.

نسخه آزمایشی این کتب اکنون در حال بررسی است و قرار است پس از انجام نظارت‌های مربوطه، اجازه نهایی برای قرار گرفتن این کتب در سیستم آموزشی عربستان در پایان سال آموزشی این کشور صادر شود.

نکته جالب توجه در این باره این است که تصویر زنانی که در این کتب آمده است به طور کامل با استفاده از روبنده پوشیده شده است.

این کتب آموزش زبان انگلیسی که در مقطع سال سوم دبیرستان در عربستان سعودی تدریس می شود شامل تصویر یک زن پرستار است که مقنعه به سر دارد و همزمان با اینکه یک ماسک بر روی صورتش است خود را برای انجام تزریقات آماده می‌کند.

در ادامه تصویر دیگری از دختری که در آزمایشگاه حضور دارد در این کتاب آمده است که در ابتدا چهره وی نمایان بود اما پس از بازنگری صورت گرفته چهره وی نیز بوسیله روبنده پوشیده شد. {$old_album_180065}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
0
0
سلام ، جالب است که در دین اسلام ، گردی صورت باید بیرون باشد ، ولی امان از این افراطیون در دین . خیلی از تروریستها میتوانند از این روبنده ها ، نهایت استفاده را برای ترورهایشان بکنند ، برای اینکه شناخته نشوند .
رامين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
0
1
فرقه طالبان در افغانستان قصد داشتند به حيوانات لباس بپوشانند، بدون اغماض بگويم عده اى در ايران نيز اين ارمان را دارند تا محدوديت را به غايت برسانند دين اسلام را دست اويزى براى تعصب و تحجر قرار داده اند، و با رفتارشان اسلام را به جهانيان دين خشونت و جنگ افروزى معرفى ميكنند در حالى كه اسلام دين نوع دوستى و صلح واشتى است وبرابرى محور اصلى دين ناب محمدى است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین