کد خبر: ۱۸۰۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹

معرفی وزیران جدید دولت آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای اعلام نامزدهای اصلی وزارتخانه های خارجه و دفاع دولت خود طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش جروزالم پست، منابع دیپلماتیک از اعلام نهایی نام نامزدهای دو وزارتخانه خارجه و دفاع دولت "باراک اوباما" طی دو هفته آینده خبر دادند. بر این اساس، نام "چاک هاگل" سناتور جمهوریخواه در فهرست کوتاه نامزدهای تصدی گری وزارت دفاع آمریکا به چشم می خورد.

هاگل که بخت بالایی برای رفتن به پنتاگون در دومین دوره ریاست جمهوری اوباما دارد، به تازگی برای به عهده گرفتن پستی در تیم امنیت ملی به ملاقات با وی در کاخ سفید رفته است.

انتظار می رود اوباما در دولت جدید خود تغییرات بیشتری در این تیم ایجاد کرده و از جمله گزینه دیگری را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا (سیا) معرفی کند.

گمانه زنی ها همچنین از جایگزینی "لئون پانتا" وزیر دفاع و شماری از معاونان وی با گزینه های دیگری از حزب دموکرات آمریکا حکایت دارد.

در همین حال رسانه های آمریکایی از "سوزان رایس" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به عنوان اصلی ترین نامزد احراز پست وزارت خارجه و جانشینی "هیلاری کلینتون" نام می برند. 
مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین