کد خبر: ۱۸۰۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳

توصیه آیت الله مکارم به حاجی بابایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه سه شنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، از وقوع حادثه ناگوار آتش سوزی برای جمعی دانش آموزان پیرانهشر ابراز تاسف کرد و خواستار اقدام فوری مسؤولان برای جبران خسارات وارده به حادثه دیده گان و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده شد.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که پایه نخستین اعتقادات دینی در نهاد آموزش و پرورش گذاشته می شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش بسیار حیاتی و مهمی می تواند در اعتقادات مذهبی و برنامه های دینی داشته باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر مشکل در این جا حل شود در دانشگاه نیز جوانان بیمه خواهند شد و مشکلات دانشگاه دامان آنها را نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تربیت دینی چیزی نیست که تنها برای ثواب آخرت باشد، در دنیا نیز اگر بخواهیم زندگی سالم و آبرومندی داشته باشیم باید تربیت دینی مورد توجه ما باشد، در حال حاضر بی دین ها غوغایی در دنیا به راه انداخته اند و اجازه نمی دهند دنیا آرام باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی سلامت جامعه را در گرو برخورداری افراد از دینداری محکم دانست و گفت: پایه این مهم در خانواده و آموزش پرورش گذاشته می شود و برای سلامت و امنیت انقلاب و نظام و تقویت در برابر جبهه دشمن، تربیت دینی لازم است.

این مرجع تقلید یادآورشد: آنچه ما را در جنگ به پیروزی رساند تربیت دینی بود، تربیت دینی کشور را نجات می دهد و آنچه دشمن از آن هراس دارد همین است، از این رو بایستی سرمایه های گذاری لازم در این عرصه انجام شود.
وی تاسیس دانشگاه فرهنگیان از سوی آموزش و پرورش را اقدامی ارزنده و بنیادین خواند و خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سراغ کارهای ریشه ای و بنیادین از این دست بروید تا نتایج آن عاید همگان شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین آموزش و پرورش را به حفظ و تقویت ارتباط تنگاتنگ با حوزه های علمیه توصیه کرد و گفت: ارتباط تنگاتنگ با حوزه بسیار مهم است، حوزه دریایی برای این نوع آموزش ها است و باید از سرمایه و ظرفیت حوزویان برای پیشبرد اهداف بیش از پیش استفاده کنید.

به گزارش رسا،حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: برنامه های اصولی خود را به گونه ای انجام دهید که عرف رسمی آموزش و پرورش شود و نتوان در آینده با یک حکم آن را جابجا و عوض کرد. 

گفتنی است، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این وزارت خانه ارائه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ف-ی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
کاش در مورد بهبود وضع اقتصادی فرهنگیان هم توصیه می فرمودند.ما که از این وضع حقوقی ناراضی هستیم .یقیه ارگانها لااقل مزایا دارند ما هیچی جز حقوق بخور ونمیر نداریم
سید روزبه
|
United States of America
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
خانم یا آقای ف -ی من به عنوان یک کارمند هیچگونه مزایایی بیشتر از شما ندارم ولی حاضر بودم اصلا هیچ حقوقی نداشته باشم ولی این اتفاق برای این نازنین ها نیفته .این مسئله هیچ ربطی به این موضوع نداره
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
0
0
اگر دقت کرده باشید در کابینه دولت از رئیس جمهور تا بقیه وزراء وقتی در حاشیه یک انتقاد عمومی و یا طرح سئوال یا استیضاح قرار می گیرند زود به دیدار مراجع تقلید رفته تا با این دیدارها برای خود وقت و فرصت و ..... بخرند !! آقایان !!از صبر و تحمل مردم نجیب و گرفتار ایران سوءاستفاده نکنید و گرنه آتش خشم ایرانیان دامان همه شمارو خواهد گرفت و دیگر راهی برای جبران نخواهید داشت!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
0
0
برادریاخواهرگرامی ف-ی بدترازحقوق آموزش وپروزش حقوق ماکارمندان وزارت کشور است که یکی مثل من بامدرک فوق لیسانس که 18 سال قبل ازدانشگاه تهران گرفته ام ودرفرمانداری یکی ازشهرهای استان خراسان شمالی شاغلم و 19 سال سابقه دارم ، فیش حقوقی من به اندازه نصف برادرکوچکم با18 سال سابقه ومدرک فوق لیسانس درآموزش وپرورش نیست ودرخوشبینانه ترین حالت باگرفتن سقف کامل اضافه کاری وسایر مزایا کل دریافتی من به دوسوم فیش حقوق اخوی هم نمی رسد( امسال هم که مزایا به شدت کاهش وتقریبا" فقط همان حقوق اندک راهم به زور داریم می گیریم ).موضوع دیگر اینکه : مدیران آموزش وپرورش ازخودهمکاران شما هستند ولی مدیران وزرات کشور یا آموزش و پرورشی هستند ویا ازسپاه که هیچ تسلطی برکارندارند ومقطعی می آیند و یک مشت حرف سیاسی الکی می زنندوبعدازتغییر دولت بازبه محل کارخود برمی گردندوازهمه چیز حرف می زنند الا حقوق ومسائل رفاهی پرسنل
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین