کد خبر: ۱۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۸:۳۸
مسؤولان سازمان زندان‌ها اعلام كردند:

مرخصي و عفو زندانيان تهراني در بهار آينده

آفتاب‌‌نیوز : علي‌اكبر یساقي، رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني كشور در مراسم بزرگداشت آيت‌الله سيدعلي مرتضوي شاهرودي اظهارداشت: زندانياني كه واجد شرايط استفاده از مرخصي بودند در ايام محرم به مرخصي رفتند و مقرر شده بود كه حدود 50 درصد زندانيان از مرخصي استفاده كنند.

وي همچنين با اشاره به درخواست عفو زندانيان گفت: به مناسبت روز تولد حضرت محمد(ص) مصادف با چهارم ارديبهشت‌ماه، براي عفو تعدادي از زندانيان درخواست خواهيم داد.

محمود سالاركيا، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها نيز از استفاده سه هزار زنداني مالي استان‌هاي تهران از مرخصي ايام نوروز خبرداد و گفت: با مرخصي زندانياني كه به‌دليل سرقت به زندان فرستاده شده‌اند موافقت نشده است.

وي افزود: مدت زمان مرخصي زندانيان در ايام عيد 15 روز است و اين افراد بايد پس از اين مدت خود را به زندان معرفي كنند.

زندان جديد فشافويه
سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي كشور از چندسال پيش طي جلساتي، با مسؤولان سازمان اصلاحات جزايي بين‌المللي درخصوص استفاده از انواع ديگري از زندان‌ها همچون زندان باز همكاري‌هايي را آغاز كرده بودند اما اكنون، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها هنگامي كه از كمبود زندان مي‌گويد، به تفاوت زندان‌هايي كه قرار بود به‌عنوان زندان باز فعاليت‌كنند اشاره‌اي نمي‌كند.

كياسالار اظهارداشت: درحال حاضر باتوجه به اينكه زندان فشافويه در استان تهران در حال ساخت است، همچنان با مشكل كمبود زندان مواجه هستيم و ظرفيت موجود جوابگوي تعداد زندانيان نيست.

اين در حالي است كه زندان فشافويه از ابتداي طراحي آن قرار بود به‌عنوان زندان باز، با ديوارها و ميله‌هاي كمتر و فضايي متفاوت با ساير زندان‌ها فعاليت كند.

محمود كياسالار تنها برطبقه‌بندي مجرمان در زندان‌هاي استان تهران تأكيد كرده و افزود: در حال حاضر زندان اوين براي محكومان مالي، زندان قزل حصار براي محكومان مواد مخدر و رجايي شهر براي مجرمان حرفه‌اي اختصاص يافته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین