کد خبر: ۱۸۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۴ - ۱۸:۴۲

پیشنهاد جدید جلایی پور برای اصلاح طلبان

آفتاب‌‌نیوز : حميدرضا جلايي‌‏پور که در ضيافت افطار نهضت آزادي ايران سخن می گفت ، راه برون رفت از معضلات سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي كشور را اصلاحات دانست و تصريح كرد: انتخابات مجلس هفتم و رياست‌‏جمهوري نهم تغييري در اين رويكرد ايجاد نكرده است چرا كه نه مي‌‏توانيم سياست را كنار بگذاريم و نه مي‌‏توانيم انقلاب كنيم. 

جلايي‌‏پور مهمترين علت عدم تحقق حقوق بشر و دموكراسي را در جامعه ايران، عدم توانايي معتقدان به آن دانست و گفت: براي تحقق دموكراسي و حقوق بشر بايد شرايطي را كه مانع از تحقق اين دو مقوله مي‌‏شود، شناسايي كنيم. 

اين عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي با بيان اينكه بررسي علل شكست اصلاح‌‏طلبان در انتخابات به پيشبرد پروژه دموكراسي و حقوق بشر كمك مي‌‏كند. 

جلايي‌‏پور، تخلفات انتخاباتي را از جمله علل اين شكست برشمرد و تصريح كرد: در اين زمينه بايد هزينه انجام تخلفات را بالا برد. 

وي افزود: در اين انتخابات حتي در مورد هاشمي رفسنجاني كه دومين شخصيت كشور طي دو دهه گذشته بوده، تخلف صورت گرفته است.
جلايي‌‏پور عدم اجماع اصلاح‌‏طلبان را دومين عامل شكست آنها در انتخابات دانست و تاكيد كرد: اصلاح‌‏طلبان در آينده بايد به سمت حركت‌‏هاي اجماعي و ائتلافي حركت كنند، اختلافات را كنار گذاشته و روي اشتراكات حداقلي تكيه كنند. 

جلايي‌‏پور همچنين با انتقاد از گروه‌‏هايي كه معتقد به تحريم انتخابات رياست‌‏جمهوري بودند، تحريم را نيز از عوامل شكست اصلاح‌‏طلبان در انتخابات برشمرد. 

وي با اشاره به ادامه جلسات جبهه دموكراسي و حقوق بشر و با بيان اينكه بايد شرايط براي پيشبرد دموكراسي و حقوق بشر فراهم شود، گفت: هر چند آمريكا حكومت‌‏هاي عراق و افغانستان را تغيير داده است اما در آن كشورها نيز تنها حكومت جمهوري اسلامي به وجود خواهد آمد لذا دموكراسي در ايران نيز در قالب جمهوري اسلامي محقق مي‌‏شود. 

جلايي‌‏پور معتقد است كه اصلاح‌‏طلبان بايد در سال‌‏هاي آينده براي برگزاري انتخابات آزاد و راي سازي، تلاش كنند. 

وي همچنين تاكيد كرد: در انتخابات آينده بايد دموكراسي و حقوق بشر بر اساس مطالبات و به زبان اقشار مختلف جامعه تفسير شود. 

اين عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي با اين اعتقاد كه دموكراسي، شهروندان دموكرات و اصلاح‌‏طلب مي‌‏خواهد،اظهارداشت: شهروندي كه پس از چند بار راي دادن قهر مي‌‏كند، نمي‌‏تواند دموكراسي را محقق كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین