کد خبر: ۱۸۱۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲

افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی قیمت آجیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی احمدی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر این که در مورد آجیل و خکشبار قیمت مصوبی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت آجیل و خشکبار براساس عرضه و تقاضا و گاهی هم براساس قیمت دلار و نوسانات آن تعیین می‌شود.

در حالی که نزدیک‌شدن به شب یلدا تاثیر چندانی بر افزایش قیمت آجیل و خشکبار نداشته است، عرضه و تقاضا و همچنین نوسانات نرخ دلار باعث افزایش ۱۵ تا ۴۵ درصدی قیمت‌ها شده است.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر این که در مورد آجیل و خکشبار قیمت مصوبی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت آجیل و خشکبار براساس عرضه و تقاضا و گاهی هم براساس قیمت دلار و نوسانات آن تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که بعضی از اجناس بین ۱۵ تا ۴۵ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته داشته است، تصریح کرد: این افزایش قیمت ربطی به شب یلدا ندارد و قیمت‌ها در شب یلدا تفاوت چندانی پیدا نکرده است.

هم‌چنین محمد هاشمی‌پور، نایب رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر این‌که بازار عرضه و تقاضا بر روی قیمت خشکبار تاثیر می‌گذارد، خاطر نشان کرد: نوسانات بازار هر از چند گاهی روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد و هرچه به شب یلدا نزدیک‌تر می‌شویم، تقاضا نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا،وی افزود: به تبع افزایش تقاضا عرضه‌ اجناس نیز باید افزایش یابد. امسال نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته‌ایم ولی نسبت افزایش قیمت در آجیل و خشکبار به افزایش قیمت سایر کالاها چشم‌گیر نیست.

نایب رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر این‌که قیمت‌ها در بازار آجیل و خشکبار متعادل است، تصریح کرد: هزینه‌های جانبی نیز بر افزایش قیمت آجیل و خشکبار تاثیر گذاشته و در حال حاضر بادام بین ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان توزیع می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
0
بابا اجیل که دلاری نیست دیگه
نکنه هست و ما خبر نداریم
البته یادم نبود تخمه زاپنی وارداتیه
یکدفه فکر نکنید تخمه ژاپونی مال ده ژابان تو دماوندها نه بابا نیست
از این گذشته بابا یک کم کمتر تخمه بشکنید و فیلم ببینید اینکه شدنیه نیست؟
رامين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
0
0
اجيل رو تو خوراكيهاى لوكس قرار دادن تا ٣٠٠ درصد گرون بشه بازم عجيب نيست!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین