کد خبر: ۱۸۱۴۱۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۴

پردرآمدترين بازيكنان جهان فوتبال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با اين توصيف ، مروري بر درآمد پردرآمدترين بازيكنان دنياي فوتبال خالي از لطف نيست، با اين توضيح كه در اين جدول ده نفره ذكري از درآمدهاي غيرفوتبالي و تبليغاتي بازيكنان (كه بيش از درآمدهاي ذيل برآورد مي‌شود) به ميان نيامده است.

۱- ليونل مسي

تعجبي ندارد كه ليونل مسي، نابغه ريز جثه آرژانتيني در صدر جدول ثروتمندترين بازيكنان فوتبال دنيا قرار داشته باشد چون اين بازيكن چپ پا و گلزن، طي سال‌هاي اخير جاي هيچ حرف و حديثي را براي اين كه به همگان ثابت شود بهترين بازيكن دنياست بر جا نگذاشته است.

مسي ۲۵ ساله با رقم درآمدي سالانه ۲۷.۵ ميليون پوند، پردرآمدترين بازيكن جهان فوتبال محسوب مي‌شود. اين رقم شامل تمام حقوق و دستمزد و پاداش‌هاي اين بازيكن آرژانتيني باشگاه بارسلونا مي‌شود.

۲ ـ ديويد بكام

برخلاف ليونل مسي كه براساس توانايي‌ها و آمادگي بي‌نظيرش پردرآمدترين بازيكن فوتبال دنياست، ديويد بكام، بازيكن پا به سن گذاشته انگليسي به اقتضاي شهرت ويژه و ابعاد حاشيه‌اي، بالاترين درآمد دنياي فوتباليست‌ها را (بعد از مسي) به خود اختصاص داده است.

بكام كه سال‌ها با حضور در فوتبال نه‌چندان مطرح ايالات متحده آمريكا، پول پارو كرده طي يك سال گذشته هم ۶۲.۲ ميليون پوند به جيب زده است. البته اين رقم، شامل درآمدهاي تبليغاتي شومن معروف و سي و شش ساله انگليسي نمي‌شود.

۳ ـ كريستيانو رونالدو

اما رونالدو ستاره سرشناس پرتغالي هر كاري مي‌كند نه در جدول بهترين‌ها، به ليونل مسي مي‌رسد و نه در جدول پردرآمدتر‌ها به او و حتي ديويد بكام، با اين حال رونالدو به لطف گل‌هاي واقعا پرشمارش در رئال مادريد با كسب درآمد هنگفت سالانه ۴۲.۳ ميليون پوندي خود در رده سوم پردرآمدترين بازيكنان جهان قرار گرفته است.

۴ ـ ساموئل اتوئو

با وجود آن كه سال‌ها از دوران اوج ساموئل اتوئو و بازي‌هاي درخشان اين مهاجم كامروني در بارسلونا مي‌گذرد ولي همچنان اين مهاجم باهوش و قوي جثه، به بازي ادامه مي‌دهد و اتفاقا درآمدي باورنكردني هم كسب مي‌كند.

اتوئو با كسب درآمد سالانه ۹۱.۴ ميليون پوندي از باشگاه آنژي ماخاچ قلعه روسيه، درآمدي كلان از ثروت هنگفت مالك ثروتمند آن به دست آورده و در مكان چهارم پردرآمدترين بازيكنان سال دنيا قرار گرفته است.

۵ ـ وين روني

وين روني، ستاره فيزيكي و نه‌چندان زيباي منچستريونايتد، دومين انگليسي در بين پنج بازيكن پردرآمدتر فوتبال دنيا محسوب مي‌شود.

روني كه در منچستريونايتد به خوبي درخشيده و جايگزين مناسبي براي رونالدو كوچ كرده محسوب شده است طي يك سال ۷۱.۲ ميليون پوند به جيب زده است.

۶ ـ سرخيو آخرو

پس از جنگ مالويناس كه سال ۱۹۸۲ بين آرژانتين و انگليس رخ داد، رقابت اين دو كشور در صحنه‌هاي مختلف و بيش از هر عرصه‌اي در فوتبال سر و شكلي بسيار جدي به خود گرفته است، طوري كه اكنون در بين شش بازيكن پردرآمد فوتبال دنيا، دو انگليسي در كنار دو آرژانتيني ديده مي‌شوند چراكه سرخيو آخرو مهاجم آرژانتيني منچسترسيتي كه نقش بارزي در قهرماني فصل گذشته تيمش در ليگ برتر گذشته جزيره ايفا كرده بود با درآمدي معادل ۵۱.۷ ميليون پوند در رده ششم بازيكنان پردرآمد فوتبال جهان قرار گرفته است.

۷ ـ يحيي توره

به لطف ثروت كلان مالكان عرب تيم منچسترسيتي، يحيي توره، هافبك اين باشگاه نيز صاحب درآمدي نجومي شده و با كسب يك ميليون پوند كمتر نسبت به آخرو (مبلغ سالانه ۴۱.۷ ميليون پوند) در رده هفتم پردرآمدترين بازيكنان جهان فوتبال قرار گرفته است.

۸ ـ فرناندو تورس

فرناندو تورس مهاجم اسپانيايي چلسي بازيكن محبوبي در دنياي فوتبال به شمار مي‌رود، آنقدر محبوب كه داراي درآمدي حتي بالاتر از هموطنان شاخص‌تر خود مثل ژاوي، اينيستا، فابرگاس، ويا و... است. تورس درآمدي معادل ۳۱.۹ ميليون پوند در سال كسب كرده است.

۹ ـ كاكا

با وجود آن كه كاكا ستاره برزيلي فوتبال دنيا هنوز فاصله بسيار زيادي با روزهاي دوران اوج خود در ميلان دارد ولي هنوز اين بازيكن كه با عقد قراردادي سنگين و تاريخي به رئال‌مادريد پيوسته است با كسب درآمد سالانه‌اي معادل ۲۱.۹ ميليون پوند (يعني يك ميليون پوند كمتر از تورس)، در بين ده بازيكن پردرآمد فوتبال دنيا قرار دارد.

۱۰ـ فيليپ لام

آخرين بازيكن در جمع پردرآمدترين بازيكنان دنيا فيليپ لام، كاپيتان ريز نقش و تكنيكي آلمان است.

اين بازيكن كهنه‌كار بايرن مونيخ با وجود آن كه تيمش نتوانست صاحب جامي در آلمان يا اروپا شود ولي با كسب درآمدي معادل ۱۱.۹ميليون پوند (يعني دقيقا يك ميليون پوند كمتر از كاكاي برزيلي)، در رده دهم پردرآمدترين بازيكنان جهان فوتبال قرار مي‌گيرد و از اين حيث بسياري از ستاره‌هاي دنياي فوتبال را پشت‌سر خود بگذارد!

پردرآمدهاي سال‌گذشته

در رده‌بندي سال گذشته بازيكنان ثروتمند جهان هم كه توسط فيفا مورد تائيد رسمي قرار گرفت، ليونل مسي با صد ميليون يورو درآمد سالانه به عنوان ثروتمندترين بازيكن جهان معرفي شد و رونالدو با ۹۰ ميليون يورو در رتبه دوم ايستاد.‌

نكته جالب اين كه هشت بازيكن اسپانيايي در اين فهرست ۲۰ تايي حضور داشتند و لاليگا همچنان بيشترين پول فوتبال جهان را در خزانه خود جابه‌جا كرد.‌ آندرس اينيستا با درآمدي بالغ بر ۶۵ ميليون يورو، در رتبه سوم و سسك فابرگاس با ۵۵ ميليون يورو در رتبه چهارم قرار گرفت.

وين روني نيز با ۵۵ ميليون يورو، اما ماليات بر ارزش افزوده بيشتر در رتبه پنجم قرار گرفت، نيمار برزيلي، بازيكن سانتوس با ۵۰ ميليون يورو رتبه ششم را به خود اختصاص داد، داويد ويا با ۴۵ ميليون يورو هفتم شد.‌

ژاوي با ۴۵، تورس با ۴۲، اتوئو با ۴۲، آخرو با ۴۰، اشنايدر با ۴۰، روبن با ۴۰، ته‌وز با ۴۰، ريبري با ۳۸.۵، پيكه با ۳۸.۵، ويديچ با ۳۷، بوسكتس با ۳۵.۵، آلوز با ۳۵.۵ و آلونسو با ۳۵.۵ ميليون يورو درآمد سالانه، رتبه‌هاي هشتم تا بيستم آن جدول را به خود اختصاص داده‌ بودند.

منبع: جام جم آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
کوروش
|
United States of America
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
اینجاست که میفهمیم چه فوتبالیستای کم توقع و کم ادعایی داریم که حاضرن با چندره غاز بهترین بازی رو ارائه کنن!
صمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
بهترین بازی رو؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
شما با كدوم منطق مسي رو با فوتباليستاي وطني مقايسه ميكنيد؟ اينا .. چي بگم اخه اگه بگم منتشر نميشه بيخيال انچه عيان است چه حاجت به بيان است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
سلام
البته اونهایی که درامد فوتبالیستهای ما را با اونا مقایسه می کنند باید نسبت درامد بقیه قشرهای اون جامعه را هم بدونند مثلا یه مهندس مکانیک با 2 سال تجربه میتونه درامد 93000دلار در سال داشته باشه وهمون اگر در ایران باشه اگه پارتی داشته باشه و بتونه کار پیدا کنه میتونه1300دلار درامد داشته باشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین