کد خبر: ۱۸۱۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶

پزشکیان: مشکل و بدبختی مردم از مجلس و دولت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید‌هادی حسینی نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز در سخنانی با عنوان اولین موافق کلیات طرح اجرای جزء سه بند‌ ۴۵ و بند ۴۷ قانون بودجه ۹۱، انتظار داشتیم که آقای قاضی‌پور که خودش جزء طراحان این طرح بود، به عنوان موافق سخنرانی کند.

وی افزود: طبقه برنامه پنجم موضوع ارتقاء سلامت، از مسائل مهمی است که باید به طور جدی باید به آن پرداخته شود.

حسینی با بیان اینکه یکی از ارکان اساسی برنامه پنجم پزشک خانواده است، گفت: امروز موضوع بهداشت و درمان مبتلا‌‌به جامعه ما است و مسئله رسیدگی به بهداشت باید جزو مسائل مهم کشور باشد.

نماینده قائم‌شهر ادامه داد: ارز مرجع برای حوزه بهداشت دیده نشده است و باید به مردمی که در حوزه بیکاری و گرانی با مشکلاتی مواجه هستند، حداقل از نظر سلامت رسیدگی شود.

در ادامه این جلسه محمد‌ بیاتیان نماینده بیجار در خانه ملت نیز در سخنانی به عنوان دومین موافق کلیات این طرح، گفت: نگاه جامعه به مجلس دوخته شده برای اختصاص رقم ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان.

وی افزود: طرحی که خود دولت و مجلس بسیار آن را تبلیغ کردند، اختصاص رقم ۶ هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان بود و اگر در این بودجه اختصاص نیابد، بر محور توسعه پایدار بسیاری از شاخص‌ها را از دست خواهیم داد.

بیاتیان با بیان اینکه بخش سلامت بنگاه اقتصادی نیست ، گفت: چرا باید امروز بسیاری از داروهایی که مورد نیاز بیماران خاص است، در دست آنان قرار نگیرد.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس در سخنانی به عنوان سومین و آخرین موافق کلیات طرح اجرای جزء سه بند ۴۵ و بند ۴۷ بودجه ۹۱، گفت: ما نمایندگان بیمه تکمیلی داریم و خودمان مشکلمان را حل کرده‌ایم.

وی افزود: بنده وقتی وزیر بهداشت بودم، مشکل و بدبختی مردم از مجلس و دولت است، اگر راست می‌گوییم همان سفره‌ای را که برای مردم پهن کردیم، همان سفره را برای خودمان پهن می‌کنیم.

پزشکیان ادامه داد: ما که نمی‌گوییم دولت پولی را که ندارد، بدهد. قانون گفته ده درصد از درآمد اجرای قانون یارانه‌ها به حوزه سلامت و بهداشت اختصاص یابد، اگر پول نداریم برای کسانی که پول دارند و آنانی که بی‌پول هستند، باید شرایط یکسان باشد، ما یک حرف می‌زنیم و می‌خواهیم دولت قانون را اجرا کند و قانون نیز گفته که ده درصد از درآمد اجرای قانون یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یابد.

به گزارش فارس، نماینده تبریز در خانه ملت با بیان اینکه شش ماه از بیمه‌ها پول بیمارستان‌ها را نتوانستند بدهند، گفت: چرا کاری می‌کنید افرادی که درست کار می‌کنند، آنها هم متخلف شوند؟ فردی که خلاف می‌کند، بیمه مجلس با همان افراد متخلف قرارداد دارد.

پزشکیان در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر پول نیست، برای دولت و مجلس نیست اما اگر هم هست برای مردم هم باید باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
آفرين به اين كلامت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
نه بابا اشتباه میکنی
اینجوریا نیس
نچ
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
با سلام
زنده باد دکتر پزشکيان . شما فرد شريف و پاک و با وجداني هستيد و اينرا به عينه در دوره وزارت شما ديديم و احساس کرديم . و زنده با خاتمي که از مديراني مثل شما استفاده کردن
1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
0
0
باز هم شعار
شعار
شعار
شعار
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین