کد خبر: ۱۸۱۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: احزاب و جمعیت‌های همسو با یكدیگر ائتلاف كنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مركزی و بازرسی «حزب وحدت و همكاری ملی»، با تبریك فرا رسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید دكتر مفتح، وجود احزاب و تشكّل‌های سیاسی را و ضرورت اداره جوامع امروز خواند و با اشاره لزوم شكل‌گیری احزاب نیرومند، با برنامه و فراگیر گفت: لزوم وجود احزاب برای فعالیت تشكیلاتی حتی قبل از انقلاب نیز مدنظر انقلابیون بود، منتها به دلیل فشارهای حكومت پهلوی و آزار و اذیت ساواك حضرت امام(ره) در آن مقطع اجازه تشكیل حزب را ندادند.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشكیل دولت موقت به ریاست مرحوم بازرگان و كابینه‌ای كه اكثر آنان از نهضت آزادی و جبهه ملی بودند را نشانه اهمیت وجود حزب و تشكیلات برای اداره كشور خواند و تصریح كرد: اگرچه حضرت امام(ره) حكم نخست وزیری دولت موقت را به شخص بازرگان و نه نسبت تشكیلاتی ایشان دادند، اما همین امر نشان داد كه برای اداره جامعه چقدر به تشكّل‌های برنامه‌دار، نیرومند نیاز احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به روند تشكیل حزب جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: از آنجایی كه آمادگی و نیاز به چنین حزبی نزد انقلابیون، روحانیت و مردم وجود داشت، حزب جمهوری اسلامی به سرعت در سراسر كشور و در میان اقشار گوناگون توسعه یافت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از فشارهای وارده بر احزاب دارای پایگاه اجتماعی مناسب، افزود: اگر بناست جامعه به صورت دموكراتیك، با انتخابات متعدد و مطابق قانون اساسی اداره شود، این امر بدون وجود و حضور فعال و مسئولانه، احزاب و تشكّل‌های شناسنامه‌دار، با برنامه و فراگیر از سلایق گوناگون غیرممكن خواهد بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشكیل و فعالیت احزاب در درون خانواده نظام اسلامی از جمله حزب وحدت و همكاری ملی را اقدامی مفید دانست و با اشاره به مؤلفه‌های احزاب موفق تصریح كرد: پایبندی به اعتقادات و مبانی حزبی، حفظ و گسترش روحیه تشكیلاتی، جدّی گرفتن آموزش‌های حزبی، حفظ و گسترش اخلاق و تربیت سیاسی و نیز به روز بودن و حضور فعال در عرصه‌های عمومی و رسانه‌ای و بیان مواضع جدّی و صریح در زمینه رویدادهای جامعه از ضرورت‌های كار حزبی است و امیدوارم تشكیلات شما با صبر و حوصله به موفقیت نائل گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری نمونه موفق كار حزبی و تشكیلاتی علی‌رغم فشارها و حبس‌ها را حزب اخوان‌المسلمین عنوان كرد و گفت: اخوان‌المسلمین توانست علی‌رغم مصائب گوناگون در طول دهه‌های متمادی روحیه جمعی و تشكیلاتی خود را حفظ و به محض سقوط دیكتاتورها با استقبال عمومی مواجه و اكثر مواضع قدرت را در كشورهای انقلاب‌كرده و اسلامی تصاحب كند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام احزاب و جمعیت‌های كوچك و همسو را به ائتلاف برای تشكیل احزاب بزرگتر دعوت كرد و گفت: در روند تشكیل ائتلاف‌ها و یا جبهه‌ها باید از تكروی، خودمحوری و گسترش بی‌قائده و منطق جلوگیری كرد تا بتوان در تصمیم‌سازی و فعالیت سیاسی و اجتماعی موفق بود.

در ابتدای این دیدار دكتر راه‌چمنی دبیر كل حزب وحدت و همكاری ملی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این حزب بیان كرد و گفت: حزب وحدت و همكاری ملی مانند سایر احزاب خود را برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری آماده می‌كند و در این راه بدون وارد شدن به مصادیق و اشخاص، معیارهای یك رئیس جمهور موفق، كارآمد و در شأن جمهوری اسلامی ایران را مشخص كرده كه در زمان مناسب وارد عمل خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین امیر جهانی رئیس شورای مركزی و مؤسس این تشكّل روند شكل‌گیری حزب وحدت و همكاری ملی را بیان و با اشاره به نقش و جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نظام جمهوری اسلامی و سپهر سیاسی و جامعه بین‌الملل خواستار نقش‌آفرینی بیشتر ایشان در آستانه انتخابات آینده ریاست جمهوری شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
یک هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
به نام خدا ، این سخنان آقای رفسنجانی ، بسیار جالب و
اتحاد دهنده بین تمامی گروهها و احزاب ، برای همدلی ، همزبانی و هم صدایی ، می باشد ،
سالهاست که این جنگ بین دولتمردان و تکبر ، منیت و غرور کاذب بسیاری از مسئولین ، اجازه برای پیشرفت مملکت و مردم را نداده است .
بعد از اتحاد و همدلی ، همه به سوی اهداف اولیه انقلاب که
خودکفایی کشاورزی ، دامداری ، صنعت و تولیدات داخلی بود ، ،باید هدف همه گروهها باشد .
ضمنا" آزادی و صداقت و شفافیت در رسانه ها ، اجازه دزدی و بی قانونی به هیچ گروه و هیچ کسی را نمی دهند و کسی که مخالف این آزادی رسانه ها باشد ، برای دزدی و اختلاس از بیت المال آمده است .
Q
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
هاشمی ، هاشمی ،... حمایتت میکنیم ...
sam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
مخالفان هاشمی هم ازین حرفها میزنند حتی بهتر از ایشون
ولی کو عمل !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
لطفا در انتخابات شرکت کنید
شاید احزاب به خاطر منفعت خودشون از شما حمایت نکنند اما مردم از شما حمایت میکنند
لهراسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
افق دید آقای هاشمی بسیار بالاست سخنرانیهای دهه 40تا دهه90ایشان همه از یک اعتذال خاصی پرخوردار است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین