کد خبر: ۱۸۱۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴

لاریجانی: عدم رعایت مسائل اخلاقی غبارآلودگی در جامعه ایجاد می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر علی لاریجانی عصر پنج شنبه در چهارمین همایش مذهبی، ایرانی تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که به همت مجمع عاشقان حضرت محسن در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد اظهار داشت: برای من افتخار است که امروز در جمع کسانی حضور دارم که سال‌های عمر خود را در راه عزت و سر افرازی مکتب اهل بیت(ع) مصروف کردند.

وی با اشاره به محتوای پیام آیت الله صافی گلپایگانی که برای این همایش ارسال کردند، ابراز داشت: این پیام رونق دیگری به همایش داده و نکات بسیار ارزشمندی در آن نهفته بود که خادمین به سیدالشهداء (ع) باید به آن توجه داشته باشند.

به گزارش مهر، نماینده مردم قم در خانه ملت با بیان اینکه احیای حب اهل بیت(ع) در دل مردم کار ارزشمندی است که مداحان و سخنرانان و شعرا این مسئولیت را بر عهده دارند، افزود: مداحان و شاعران با مرثیه سرایی خود الگوهای بر‌تر را به جامعه معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: هیچکس در دنیا نمی‌تواند بدون داشتن الگویی زندگی کند که بسیاری از جوامع الگوهای مادی را برای خود انتخاب و در این بین نیز امت‌های اسلام الگوهای معنوی را برای خود برمی‌گزینند.

لاریجانی با بیان اینکه تنها مکتب تشییع است که الگوهای معصومی را برای پیروان خود معرفی می‌کند، افزود: الگوهای مکتب تشییع بی‌نظیر است و انسانهای کاملی هستند که از عمق برخوردار‌اند.

وی گفت: در طول تاریخ مکاتب مختلفی وجود داشت که گا‌هی ابعاد جهانی نیز پیدا کرده بودند اما با از بین رفتن برخی از شخصبت‌های برجسته آنها این مکاتب نیز فرو ریخت که مارکسیسم از جمله آنها است.

وهابیت کف روی آب هستند

لاریجانی ادامه داد: امروز وهابیت در عراق و پاکستان و افغانستان دست به کشتار مردم می‌زند که آنها در حقیقت کف روی آب هستند و چرا که فاقد الگوهای برترند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: امروز در گوشه و کنار دنیا مشاهده می‌شود، عده‌ای تفکراتی را از طریق رسانه‌های خود ترویج و سایرین را برای ادامه این مسیر دعوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دنیا امروز در دورن خود ضعفی را می‌بیند که با هیچ چیز دیگر نمی‌تواند آن را بپوشاند، افزود: این ضعف آنقدر عمیق است که در هفته‌های اخیر سه رئیس جمهور به آن اقرار کردند که ما در تمدن خود دچار ضعف هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس جمهور روسیه گفته است که بزرگترین اشکال جامعه امروز این است که با کمبود معنویت در جامعه رو به رو هستیم.



انسان یک موجود تک ساحتی نیست

وی با بیان اینکه انسان یک موجود تک ساحتی نیست که مدت‌ها بشر نمی‌خواست این امر را قبول کند، افزود: انسان دارای بعد عقلانیت و عاطفه است و شهید مطهری نیز تاکید داشتند که انسان با دو بال عقل و معنویت می‌تواند ادامه مسیر دهد.

لاریجانی ابراز داشت: کاری که مداحان و شاعران انجام می‌دهند در راستای تقویت جنبه معنوی است که با مداحی خود قلوب را رقیق و آماده دریافت و پذیرش معارف اسلامی می‌کنند.

کار مداحان و شاعران و سخنرانان برای تمدن امروز، اساسی و رکن است

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کار مداحان و شاعران و سخنرانان برای تمدن امروز، اساسی و رکن است چرا که همه مسائل با عقل روشن نمی‌شود که در کنار آن باید جنیه عاطفی و احساسی نیز مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در سنت امام حسین(ع) وجود داشت، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که امام در نامه خود به محمد حنفیه به این فریضه مهم اشاره کرده است، افزود: اگر مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رخت ببندد در واقع روح از کالبد جامعه گرفته می‌شود.

فقدان امر به معروف و نهی از منکر از آفات جوامع است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: فقدان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی پیوند روحی و قلبی ایجاد نمی‌کند و افراد جامعه نسبت به سرنوشت خود احساس مسئولیت نمی‌کنند که این امر یکی از آفات جوامع است.

وی تصریح کرد: بهم تنیدگی روحی در جامعه باعث می‌شود که یک جامعه شکل گیرد که داشتن احساس مسئولیت در این امر مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گاهی در جامعه عدم رعایت مسائل اخلاقی غبارآلودگی ایجاد می‌کند ادامه داد: اگر بخواهیم سبک زندگی ما عاشورایی باشد باید تابلوی امر به معروف و نهی از منکر را بلند کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
0
0
با سلام
برادر محترم ، آقاي لاريجاني ، نماينده! مردم در مجلس ، بزرگترين بي اخلاقي ، دروغ و عدم صداقت است که اکثريت مسئولين کشور متاسفانه به آن گرفتارند و برخي مواقع رفتارشان نيز مروج اين بي اخلاقي هاست طوري که بنظر اين بي اخلاقي ها، اخلاق صحيح است!!!!!!!!!
التماس دعا براي همه ... . خدايا همه ما را به ره راست هدايت فرما . نه ، بهتره بگم خدايا خودت کجي ها را از ما دور کن . انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
0
0
با سلام
خوبه ، لطفا (امر به معروف و نهي از منکر را) از مسئولين شروع کنين
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین