کد خبر: ۱۸۱۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵

«گونتر گراس» روشنفکر شماره یک آلمان شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گونتر گراس، با کنار زدن پاپ بندیکت شانزدهم، نخستین رتبه‌ی فهرست مجله «سیسرو» از برترین روشنفکران دهه گذشته کشور آلمان را از آن خود کرد.

در این رده‌بندی نام ۵۰۰ شخصیت اندیشمند و تاثیرگذار کشور آلمان به چشم می‌خورد. فهرست این مجله‌ی سیاسی حاصل ۱۰ سال تحقیق و بررسی، ۱۶۰ روزنامه و مجله مهم آلمانی‌زبان است.

«سیسرو» پیش از این در سال ۲۰۰۷ فهرستی مشابه را منتشر کرد که در آن پاپ بندیکت شانزدهم مقام نخست را دارا بود، اما در رده‌بندی امسال، ‌وی جای خود را به گراس داده و در رتبه نهم نشسته است.

به گزارش مورگن پست، «پیتر هانکه» نویسنده معروف، دومین روشنفکر بزرگ آلمانی لقب گرفت و پس از او نام «مارتین والسر» در این فهرست به چشم می‌خورد.

روزنامه‌نگار سرشناس آلمانی «آلیس شوارتزر» نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد و پس از او «آلفرید جلنیک» نویسنده برنده جایزه نوبل قرار گرفته است.

گونتر گراس علی‌رغم دیگر شخصیت‌های برجسته کشورش حضور پررنگی در رسانه‌ها ندارد، اما اشعار چند ماهه‌ی اخیرش علیه سیاست‌های دولت اشغالگر قدس، بسیار بحث‌برانگیز بوده است.

او در شعر خود «آن‌چه باید گفت» اسراییل را رژیمی غاصب و خطری علیه امنیت جهانی خواند. گونتر گراس ۸۵ ساله در فهرست پنج سال پیش «سیسرو» رتبه سوم را داشت.

به گزارش ایسنا، در رده‌بندی امسال این مجله سیاسی، اسامی سیاستمداران و اجتماعی بسیاری دیده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
شایا تجلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
0
برخی آدمها به یک دلیل از مسیر زندگی ما می گذرند به ما درسهایی بیاموزند که اگر می ماندند هرگز یاد نمی گرفتیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین