کد خبر: ۱۸۱۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۳

«پرس‌ تی‌ وی» و «هیسپان‌ تی‌ وی» هم قطع شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره‌ای "هیسپا ست" امروز جمعه ۲۱ دسامبر مصادف با اول دی، شبکه‌های انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ایران را به خاطر آنچه تحریم رئیس صدا و سیمای ایران می‌نامد، از فهرست پخش ماهواره‌ای خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.

این اقدام درحالی صورت گرفت که شبکه هیسپان تی وی به عنوان یک مؤسسه رسانه‌ای، دارای مجوز رسمی است و طبق قوانین اتحادیه اروپا به فعالیت رسانه‌ای و پخش برنامه‌های خود مشغول بوده است.

دولت اسپانیا و شرکت ماهواره‌ای هیسپا ست هیچ گونه دلیل قانونی برای این تصمیم عنوان نکرده و به صورت کاملا یک‌طرفه اقدام به لغو قرارداد کرده‌اند. هیسپان تی‌وی بر اساس قوانین اسپانیا و اتحادیه اروپا مرتکب هیچ تخلفی نشده و هیچ‌گونه اخطاری مبنی بر تخلف و یا قطع پخش دریافت نکرده است.

به گزارش مهر، بیش از ربع سهام شرکت هیسپا ست توسط شرکت فرانسوی یوتل ست خریداری شده است. رئیس یوتل ست که گفته می‌شود تابعیت فرانسوی-اسرائیلی دارد، به عنوان عامل اصلی حمله به رسانه‌های ایرانی در اروپا شناخته می‌شود.

پیش از این، نهادهای به‌اصطلاح نظارتی رسانه‌ها در انگلیس و آلمان دستور قطع پخش برنامه‌های پرس تی‌وی در آن کشورها را صادر و اجرا کرده‌اند.

همچنین شرکت آسیا ست که بخشی از سهام آن توسط شرکت‌های امریکایی خریداری شده، اقدام به قطع پخش شبکه پرس تی‌وی و سایر شبکه‌های ایرانی در قاره آسیا کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
0
0
این کشور های اروپایی و امریکایی از اول اشتباه میکنند که به موسساتی مجوز می دهند تا بر علیه منافع آنها هرچه خواست بگویند و وقتی هم طبق قانون کشورشان باید خدماتتشان را قطع کنند میشوند عوضی! باید مثل کشور ایران باشند که کلا از اول نمی گذارند آنها برنامه های خود را پخش کنند که بعد مجبور شوند قطع کنند !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین